ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اردبیل فعال شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از فعال شدن ستاد و کمیته‌های خدمات سفر جهت آمادگی برای مسافرت‌های نوروز ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن محمدی ادیب روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل گفت: کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر مشخص شده‌اند و احکام روسای کمیته‌ها صادر شده است و امسال با توجه به تقارن عید نوروز با ماه رمضان، تمهیدات ویژه‌ای در خصوص خدمات سفر در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: امسال کمپین سی شصت در استان اردبیل اجرا می‌شود و در این راستا در فاصله ۳۰ کیلومتر مانده به شهرها، ایستگاهی برای استراحت ۶۰ دقیقه‌ای مسافران و رانندگان در نظر گرفته می‌شود تا از تصادفات در نزدیکی مقصدها به علت خستگی پیشگیری شود.

محمدی ادیب ادامه داد: اقدامات رسانه‌ها درباره سفرهای نوروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توانند با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای تبلیغات، معرفی و اطلاع رسانی اقدامات موثری انجام دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت: با توجه به برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در استان و شروع ماه رمضان در اوایل فروردین ماه، ممکن است سفرهای نوروزی زودتر آغاز شود که با تدارک برنامه‌هایی برای اعیاد شعبانیه به استقبال سفرها می‌رویم.

شهر اردبیل در سال میلادی جاری یعنی ۲۰۲۳ از سوی سازمان اقتصادی اکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو این سازمان معرفی شده است و در استان اردبیل به منظور معرفی جاذبه ها و قابلیت های گردشگری اردبیل اقدامات مختلفی از سوی دستگاه های مربوطه آغاز شده است.

استان اردبیل در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان با ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha