بازسازی انبار اموال تملیکی خراسان جنوبی در دستور کار است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بازسازی انبار اداره‌ کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان از محل اعتبارات ملی و استانی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: بازسازی انبار جمع‌آوری اموال تملیکی که در گذشته دچار حریق شده، نیازمند ۲۰ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات استانی و ملی کمک‌های لازم را برای بازسازی آن خواهیم داشت.

وی با اشاره به کمبود فضای انبار کالا در اداره‌ کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تاکید کرد: در واگذاری انبار ذخیره کالا در شهرستان نهبندان توسط سازمان جهاد کشاورزی به این اداره‌ کل تسریع شود.

استاندار خراسان جنوبی در زمان بررسی دستور کار توزیع اعتبارات موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در راستای اجرای آیین‌نامه اجرایی بند "د" تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از مسوولان دستگاه‌های متولی خواست با توجه به ضریب محرومیت بالا، اعتبارات سال جاری ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان به مبلغ یک میلیارد و ۷۸ میلیون تومان را در زمینه اجرای طرح‌ها در محلات کارگران و موسی بن جعفر (ع) بیرجند هزینه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: یکی از مسائل اداره‌ کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان نداشتن نیروی انسانی کافی است که باید نسبت به تامین آن اقدام شود.

سید محمدرضا طالبی با اشاره به نداشتن انبار ذخیره کالا در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و طبس برای نگهداری کالاهای قاچاق افزود: تا زمان تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق کالا در این شهرستان‌ها محلی برای کالاهای اکتشافی نداریم.

وی عنوان کرد: در شهرستان بیرجند هم تنها یک انبار به متراژ ۳۰۰ مترمربع برای کالاهای قاچاق وجود دارد که ناکافی است از طرفی این انبار ضریب امنیتی بالایی ندارد که باید در تخصیص اعتبارات به این موضوع توجه ویژه‎ شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: برای بازسازی انبار دچار حریق شده این مجموعه هم به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید نسبت به بازسازی آن اقدام شود.

توزیع اعتبارات موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی بند "د" تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به عنوان دستور کار نخست در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

از آنجایی که در سال جاری از محل این اعتبارات تاکنون یک میلیارد و ۷۸ میلیون تومان تخصیص یافته در این شورای مصوب شد که در زمینه تکمیل مرکز فرهنگی تفریحی محله کارگران و تکمیل کانال جمع آوری آب‌های سطحی محله موسی بن جعفر (ع) بیرجند به صورت مساوی هزینه شود.

تشریح موضوع مجوز ارتقای اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان به اداره‌کل توسط مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به عنوان دستورکار دوم و گزارش اقدامات در راستای سرشماری مبنا ۱۴۰۱ در شهر سربیشه به عنوان سومین دستور کار این جلسه بود.

همچنین اصلاح خط حریم بیرجند، بازنگری طرح جامع بشرویه، موضوع الحاق زمین به محدوده شهر بشرویه، صدور موافقت اصولی و تامین زمین متقاضیان سرمایه‌گذاری در مدت سه ماه هم از جمله مصوبات کارگروه زیربنایی استان بود که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha