۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۵۱
کد خبر: 85009904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار مسندم عمان:هرمزگان بهترین شریک تجاری ماست

بندرعباس- ایرنا- استاندار مسندم عمان گفت: آمار نشان می‌دهد ایران و به ویژه تجار هرمزگان بهترین شریک تجاری عمان در مسندم و خصب هستند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم بن سعید البوسعیدی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک اتاق بازرگانی عمان و هرمزگان افزود: افق های همکاری ۲جانبه روشن است و امیدواریم این روابط اقتصادی به نفع فعالان بخش خصوصی هر دو کشور گسترش یابد.

وی تاکید کرد: هرچند برخی مشکلات و محدودیت ها در حوزه تبادلات مالی وجود دارد اما می توان این مشکلات را پشت سرگذاشت و چشم انداز روند آینده مثبت است.

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان بخشی از ظرفیت های تجاری، صنعتی و اقتصادی هرمزگان، اقدامات انجام شده در استان را بسترساز توسعه روابط با عمان معرفی کرد.

احمد مرادی ادامه داد: برای انتقال انرژی و مواد نفتی یک خط انتقال هزارکیلومتری از گوره در بوشهر تا جاسک در شرق هرمزگان کشیده شده که در تعاملات منطقه ای تاثیرگذار است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۲پالایشگاه با مجموع ظرفیت ۶۰۰هزار بشکه در روز نیز در بندرعباس و جاسک با ۲۰میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال ساخت است.

از سرمایه گذاری ایرانیان استقبال می کنیم

رییس اتاق بازرگانی عمان نیز در این نشست با اشاره به زمینه های همکاری و طرح های توسعه ای عمان گفت: از مشارکت و سرمایه گذاری ایرانیان و به ویژه فعالان اقتصادی هرمزگان در عمان استقبال می کنیم.

رائد بن محمد عبدالله الشحی خاطرنشان کرد: یک شهرک صنعتی نیز در مسندم در حال ساخت است که از حضور و مشارکت ایران در این بخش نیز استقبال می کنیم.

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان نیز با بیان سابقه دیرین تجارت مردم استان و عمان گفت: انتقال خشکبار و ادویه با شناورهای سنتی از هرمزگان به عمان و آوردن لیموی عمانی بخشی از تاریخ تجارت ۲کشور است که همچنان ادامه داشته و گسترش نیز یافتهه است.

محمدرضا صفا خواستاری راه اندازی دفاتر اتاق های بازرگانی ۲جانبه در مسندم و بندرعباس شد و اضافه کرد: تحقق این خواسته تبادلات اقتصادی را تسهیل می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha