۳۰۰ معتاد خراسان‌شمالی زیر پوشش «طرح مدیریت مورد» قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ معتاد بهبودیافته بی بضاعت استان با هدف عدم بازگشت به اعتیاد زیر پوشش «طرح مدیریت مورد» قرار گرفتند.

ابوالحسن نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح مدیریت مورد، از مواردی است که متاسفانه در حوزه مقابله با اعتیاد کمتر به آن پرداخته شده در حالی که علت عمده بازگشت بسیاری از معتادانی که اعتیاد خود را ترک کرده اند رعایت نشدن کامل این چرخه و مسایلی همچون معیشت، اشتغال فرد، وضعیت روحی و خانوادگی است.

وی افزود: در این طرح دو هفته قبل از ترخیص فرد بهبود یافته از مراکز ترک اعتیاد، وضعیت خانوادگی و معیشتی وی توسط مددکاران بررسی و رصد می شود و در صورت نیاز یا به نهاد های حمایتی معرفی می شود و یا برنامه هایی برای توانمند سازی او اجرا می شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: در این طرح حتی فرد بهبودیافته مشکلی هویتی و یا درمانی نیز داشته باشد با همکاری دستگاه های اجرایی رفع می شود.

نجفی با بیان اینکه نداشتن شغل از مهمترین مشکلات بهبود یافتگان از اعتیاد است، گفت: اگر بتوان برای معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به توانمندی آنها شغل ایجاد کرد نه تنها از بازگشت آنها به سوی اعتیاد پیشگیری می‌شود بلکه زمینه بازگشت آنها به کانون گرم خانواده و جامعه نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی پذیرش معتادان در مراکز ترک اعتیاد، خاطرنشان کرد: در سالجاری یکهزار و ۴۰۰ نفر از معتادان استان با انجام اقدامات درمان و بستری در کمپ های ترک اعتیاد بهبود یافتند که از این تعداد هزار و ۲۵ نفر در مراکز تبصره ماده ۱۶ تحت درمان قرار گرفتند.

نجفی افزود: اینک یک مرکز ماده ۱۶، ۱۵ مرکز تبصر۲ ماده ۱۶ و ۱۲۰ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha