۵۸۰ حادثه دیده در طرح زمستانه هلال احمر کرمانشاه امدادرسانی شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۵۸۰ نفر حادثه‌دیده از ابتدای اجرای طرح زمستانه امداد و نجات این جمعیت تاکنون در استان امدادرسانی شدند.

«محمدباقر محمدی» روز پنجشنبه به ایرنا افزود: تیم های امدادی هلال احمر استان در قالب طرح زمستانه در مجموع به ۹۲ مورد حادثه در سطح استان اعزام شده اند که بیشترین آنها شامل ۶۵ مورد حوادث جاده‌ای و ۱۸ مورد حوادث ناشی از برف و کولاک بود.

وی مجموع آسیب‌دیدگان این تعداد حادثه را ۵۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: در طرح زمستانه امداد و نجات به ۲۹۸ نفر گرفتار در برف و کولاک، ۲۲۱ نفر در حوادث جاده‌ای، ۲۶ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۳۲ نفر در حوادث شهری و ۲ مورد در حوادث کوهستانی و یک نفر حضوری خدمات‌رسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: ۵۵ نفر آمار نجات یافتگان حوادث اخیر بود که ۴۷ نفر به مراکز درمانی انتقال و هشت مورد هم به صورت سرپایی مداوا شدند که بیشترین انتقال مربوط به حوادث جاده‌ای با ۳۶ مورد انتقال و هشت نفر درمان سرپایی بوده است.

۵۸۰ حادثه دیده در طرح زمستانه هلال احمر کرمانشاه امدادرسانی شدند

محمدی با اشاره به اسکان ۷۰ نفر در این حوادث نیز افزود: ۴۷ نفر در برف و کولاک و همچنین ۲۳ نفر در حوادث جاده‌ای اسکان داده شده است.

وی با بیان اینکه در طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر تاکنون عملیات امداد هوایی گزارش نشده است و در مجموع ۱۰۵ تیم‌ عملیاتی اعزام شده اند ادامه داد: ۴۶۰ نفر آمار نیروهای عملیاتی بوده که در مجموع ۸۶ دستگاه آمبولانس نیز به این حوادث اعزام شده است.

محمدی میانگین زمان حضور در عملیات حوادث جاده‌ای از زمان اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه را یک دقیقه و ۵۱ ثانیه اعلام کرد و افزود: این میانگین زمان عملیات جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات ۵۹ دقیقه و ۲۴ ثانیه بوده است.

به گزارش ایرنا، طرح ملی امداد و نجات زمستانه همزمان با سراسر کشور از ۲۳ آذر ماه سال جاری در استان کرمانشاه آغاز شده است، در این طرح ۱۶ پایگاه فعال امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان در سطح استان و یک پایگاه امداد هوایی با حدود ۴۵۰ نفر نیرو آماده امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha