۷ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85010131
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

ارزش معاملات بورس در گیلان ۲۸.۵ درصد افت کرد

۷ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۴۳
کد خبر: 85010131
ارزش معاملات بورس در گیلان ۲۸.۵ درصد افت کرد

رشت - ایرنا - ارزش معاملات سهام در بورس منطقه‌ای استان گیلان در اولین ماه زمستان "دی ماه " گذشته نسبت به ماه قبل از آن ۲۸.۵ درصد کاهش یافت.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته در بورس منطقه ای استان افزون بر ۲۴ هزار و ۲۳۶ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ربال بود که نسبت به ماه قبل از آن ۲۸.۵ درصد کاهش دارد.

حافظ محفوظی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالان بازار سرمایه ماه گذشته افزون بر ۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون و ۷۰۰ هزار سهام معامله کرده‌اند که نسبت به ماه قبل از آن "آذرماه" ۱۶.۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: فعالان سرمایه در ماه "دی" به خرید سهام تمایل بیشتری نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات بیش از ۱۳ هزار و هشت میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال مربوط به خرید بوده و افزون بر ۱۱ هزار و ۲۲۸ میلیارد ۶۴۳ میلیون ریال نیز فروش سهام انجام شد.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان عنوان کرد: تعداد سهام خریداری شده نیز طی ماه گذشته از سهام فروخته شده پیشی گرفت به طوریکه طی دی ماه گذشته یک میلیارد ۴۷۰ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۹ سهم خریداری و ۸۹۵ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۵۰ سهم فروخته شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، اسناد خزانه دولت و توسعه معادن و فلزات طی ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات را در بورس منطقه‌ای استان گیلان به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس استان گیلان اظهار کرد: خروج نقدینگی از بازار سرمایه و کوچ نقدینگی به سمت بازارهای طلا، ارز و بازار خودرو در بورس کالا در میزان کاهش حجم و ارزش معاملات بدون تاثیر نبوده‌است.

وی، تعداد کارگزاران را در بورس منطقه‌ای استان گیلان طی ماه گذشته ۳۶ نفر عنوان کرد.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha