۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85010184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۶ کارخانه آردسازی استان زنجان به طور مستمر بررسی می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: روند تولید آرد در ۶ کارخانه آردسازی استان با هدف ارتقای کیفیت این محصول، به صورت مستمر هر ۱۵روز یکبار از سوی این اداره کل رصد و پایش می‌شود.

ولی الله زمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان این اداره کل در راستای ارتقای کیفیت آرد و عرضه نان مطلوب به هم استانی‌ها با همکاری اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی از کارخانجات آردسازی استان از نحوه‌ اختلاط گندم، خط تولید، طبقات بوجاری و آسیاب، استحصال گندم، وزن آرد، مراحل کیسه‌گیری بازدید و از آرد تولید شده نمونه برداری می‌کند تا کیفیت آرد بر اساس شاخصه‌های استاندارد مورد بررسی و سنجش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همواره بر ادامه روند پایش مسیر تولید تا مصرف آرد نظارت می‌شود، تاکید کرد: به کارگیری راهکارهای علمی تحقیق و بررسی تاثیر عوامل مختلف اعم از نقش نیروی انسانی، دستگاه‌های پخت و درصد ترکیبات مختلف موجود در آرد در کیفیت انواع نان ضروری است.

زمانی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف نظارتی استان نیز باید با در نظر گرفتن نوع مسئولیت در این خصوص ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز پژوهشکده غلات کشور میانگین عدد کیفی نان استان زنجان از متوسط کشوری در یک سال گذشته بالاتر بوده و زنجان به این لحاظ جزو سه استان برتر است.

۶ کارخانه آرد سازی فعال در استان زنجان سالانه نزدیک به ۱۲۵ هزار تن آرد جهت مصارف واحدهای خبازی، آرد خام روستایی، صنف و صنعت تولید می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha