استاندار آذربایجان غربی: شهرداری‌های تازه تاسیس حمایت مالی می‌شوند

مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حمایت مالی از شهرداری‌های تازه تاسیس استان با هدف برآورد انتظارت مردم گفت: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این شهرداری ها قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع شهروندان شهر محمودآباد شاهین دژ افزود: مطالبات مردم مناطقی که به شهر ارتقا یافته اند، بحق بوده و دولت هم تلاش می کند این انتظارات را برآورده کند.

وی با بیان اینکه ۴۸ شهرداری در آذربایجان غربی موجود است، بیان کرد: قانون اختیاراتی به شهرداری برای تصمیم گیری و سرمایه گذاری در پروژه های شن و ماسه و یا بخش معادن داده تا بتواند درآمدزایی کند و در نهایت به نفع شهروندان خدمات ارائه دهد.

استاندار آذربایجان غربی: شهرداری‌های تازه تاسیس حمایت مالی می‌شوند

وی با اشاره به تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری محمود آباد اظهار کرد: از محل درآمد گمرکات هم با توجه به اینکه یکی از ظرفیت های استان است، برای کمک به شهرداری ها استفاده خواهیم کرد.

معتمدیان ایجاد زیرساخت های فرهنگی را یکی دیگر از نیازهای شهرهای نوپا دانست و گفت: احداث فضاهای ورزشی و تفرجگاه، توجه به بخش سلامت و درمانگاه و پزشک از دیگر مطالبات بحق شهروندان است که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: چهاربانده کردن مسیر میاندوآب به شاهین دژ و شاهین دژ به تکاب با پیگیری نماینده شهرستان نیز از ضروریات این منطقه است که توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان صبح روز پنجشنبه در بیست و دومین و آخرین سفر شهرستانی خود به شاهین دژ با حضور در مزار شهدای شهرستان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

استاندار آذربایجان غربی و هیات همراه در بدو ورود به شاهین دژ مورد استقبال نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و معتمدان این شهرستان قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی قرار است در جریان سفر به شاهین دژ، با مردم بخش‌ها، شهرها و روستاهای این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرده و در راستای بررسی میدانی مشکلات از واحدهای تولیدی نیز بازدید کند.

در این سفر که اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز حضور دارند، ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان در حوزه های مختلف مورد بررسی و در زمینه رفع مشکلات مردم و راهکارهای شتاب بخشیدن به توسعه این شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه هایی چون بازدید از زیرساخت های عمرانی، بررسی وضعیت پروژه ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار خواهند داد.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha