۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85010315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان رویداد ایده شو در خراسان جنوبی معرفی شدند

بیرجند - ایرنا - رویداد استانی ایده شو در خراسان جنوبی با معرفی سه طرح برتر و سه طرح شایسته تقدیر به کار خود پایان داد و برگزیدگان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم اختتامیه رویداد استانی ایده شو به منظور ارائه طرح‌ها و ایده‌های برتر همچنین تقدیر از برگزیدگان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان، مخترعان و نخبگان در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این رویداد در حوزه‌های کشاورزی، آب، معدن، فنی مهندسی، فناوری اطلاعات، فناوری‌های جدید و صنایع دستی از مهر امسال در چهار شهرستان زیرکوه، بیرجند، سربیشه و سرایان آغاز شد.

هادی ایمانی افزود: ۸۰ طرح به دبیرخانه رویداد علمی ایده شو رسید و از این تعداد پس از داوری‌های انجام شده ۲۰ طرح به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شدند.

وی حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌ها را از اهداف اصلی برگزاری این رویداد ذکر کرد و گفت: کمک به ساخت نمونه‌های اولیه، تولید و رساندن محصولات به مرحله تجاری‌سازی از اهداف بسیج علمی است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با ابراز امیدواری به اینکه حمایت از طرح‌های فناورانه مخترعان و نخبگان برکات خوبی به همراه داشته باشد گفت: در مرحله پایانی این رویداد سه طرح به عنوان طرح‌های برتر و سه طرح به عنوان طرح شایسته تقدیر انتخاب شد.

وی همچنین از حمایت‌های مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان در برگزاری رویداد استانی ایده شو تشکر کرد و خواستار تداوم این حمایت‌ها از جوانان نخبه شد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر بیرجند هم که مهمان این نشست بود، گفت: نخبگان نسبت به نبود حمایت‌های لازم گلایه دارند اما نباید در مقابل بی‌مهری‌ها خسته شوند.

سید محمدحسین زینلی با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند اظهار داشت: براساس منویات رهبر معظم انقلاب علم باید به فناوری، فناوری به صنعت و صنعت به توسعه در کشور وصل شود.

وی افزود: کشور ما در سطح جهان ۱۳ درصد منابع و یک درصد جمعیت دنیا را دارد اما از لحاظ اقتصادی کمتر توسعه‌یافته بوده زیرا علم به فناوری و صنعت وصل نشده است.

کارآفرین نمونه کشوری گفت: براساس منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ۴۱ دستورالعمل داریم و اگر بتوانیم براساس آن راه را پیدا کنیم حتما به مقصد خواهیم رسید.

وی عنوان کرد: عرصه‌های تشویقی برای مخترعان و نخبگان علمی در کشور کم است اما کسی که در عرصه علم و فناوری گام برمی‌دارد می‌تواند به قله‌های بلند توسعه و پیشرفت دست پیدا کند.

زینلی گفت: اگر بخواهیم به پایداری در عرصه‌های دانش‌بنیان دست پیدا کنیم باید شعار "ما می‌توانیم" را محقق کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha