سلاجقه:رویکرد دولت در تامین آب صنایع استفاده از خروجی فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها است

سنندج- ایرنا- رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: رویکرد دولت سیزدهم در تامین آب صنایع استفاده از خروجی فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها است.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه پتروشیمی کردستان در سنندج اظهار کرد: این واحد صنعتی با استفاده از ظرفیت های موجود و دانش روز، شرایط مطلوبی هم از لحاظ محیطی و هم تولیدی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موثر پتروشیمی کردستان استفاده از خروجی تصفیه خانه فاضلاب سنندج به عنوان منبع تامین کننده آب مصرفی است، افزود: بی شک ایجاد هر واحد تولیدی و صنعتی افزون براینکه منجر به اشتغال و ارزش افزوده می شوند به محیط زیست هم خسارت هایی وارد می کنند.

سلاجقه بر بازیابی محیط زیست و کاهش خسارت های وارد شده به آن توسط صنایع تاکید کرد و گفت: پیوند صنعت و محیط زیست در راستای تحقق توسعه پایدار باید اتفاق بیافتد.

معاون رییس جمهور یادآور شد: هر واحد تولیدی مسئولیت های اجتماعی هم برعهده دارد و امید می رود پتروشیمی کردستان در این راستا پیشتاز باشد.

عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی کردستان سال ۱۳۸۴ آغاز شد اما به دلیل نبود اعتبار و مواجه شدن با تحریم‌ها، این پروژه به مدت ۶ سال متوقف شد.

از سال ۹۰ عملیات احداث این واحد بار دیگر از سر گرفته شد و در فروردین سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی که برای راه‌اندازی این شرکت انجام شد، ۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است و بطور مستقیم برای ۷۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است،

کارخانه پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ۱۲۹ هکتار و در نزدیکی روستای سرنجیانه از توابع شهرستان سنندج احداث شده و ظرفیت اسمی آن تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک است.

رییس سازمان محیط زیست کشور صبح امروز وارد سنندج شد.

دیدار با کارکنان اداره کل محیط زیست استان کردستان، نشست خصوصی با استاندار کردستان و نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه های سلاجقه در سفر به کردستان بود.

از دیگر برنامه های این مقام مسئول در سفر یک روزه خود به کردستان؛ حضور در شهرستان های قروه و دهگلان و بازدید از سیستم پایش تصویری منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha