۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85010501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: شتاب سرمایه گذاری در آذربایجان غربی بیشتر شده است

مهاباد -ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: با ورود هلدینگ‌های حاکمیتی در استان اکنون شتاب سرمایه گذاری در استان، بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در بیست و دومین سفر شهرستانی خود در جمع اقشار مختلف مردم شاهین دژ افزود: در این منطقه بعد از پیروزی انقلاب به دلیل حضور گروهک ها و اشرار امکان سرمایه گذاری وجود نداشت اما اکنون تمام تمهیدات لازم برای سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی اضافه کرد: اگر در گذشته ما در حاشیه مرز با دشمنان در حال جنگ بودیم اما اکنون سنگرهای ما به سواحل دریای مدیترانه رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از پتانسیل های استان وجود معادن است اما سهم معادن در اشتغال و ارزش افزوده بسیار کم است و نیازمند ورود بیشتر در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون اسکن هوایی و شناسایی معادن استان به مساحت ۱٨ هزار هکتار و بااعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

معتمدیان گفت: هدف اصلی بهره برداری از معادن فرآوری آن در محل در راستای ایجاد درآمد ‌و ارزش افزوده است.

وی با اشاره به دستاورد سفرهای استانی دولت سیزدهم گفت: در سفر هیات دولت به آذربایجان غربی ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۳۰ هزار میلیارد تومان در بخش اقتصادی و ۲۰ هزار میلیارد تومان نیزدر بخش عمرانی بود.

وی اضافه کرد: در این سفر هفت هزار میلیارد تومان به بخش راه استان اعتبار در نظر گرفته شد که تحول بسیار خوبی در این بخش صورت گرفت.

استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان یکی از استان های توانمند بوده و شاهراه ارتباطی کشور به مدیترانه است.

وی افزود: آذربایجان غربی تنها استان کشور است که ارتباط ریلی با اروپا دارد و سه فرودگاه در این استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته ۱۲۰ واحد صنعتی راکد در آذربایجان غربی دوباره به چرخه صنعت بازگشته اند، گفت: باید اتاق هم اندیشی در شهرستان ها تشکیل شود و مدیران جهادی به حل مشکلات مردم بپردازند.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم ایجاد عدالت اجتماعی است و این امر با مدیریت جهادی محقق می شود.

به گزارش ایرنا، مشکل سهام کارخانه سیمان، مشکلات محورهای مواصلاتی، بازنشستگان، کمبود فضای ورزشی، مشکل دانشگاه ازاد و شهرک صنعتی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

استاندار: شتاب سرمایه گذاری در آذربایجان غربی بیشتر شده است

در پایان این نشست ۲ تابلو نقاشی هنرمندان شاهین دژی به استاندار آذربایجان غربی اهدا شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با خانواده شهید رضا الماسی مدافع امنیت در شاهین دژ دیدار کرد.

سردار شهید رضا الماسی ۲۴ آبان امسال در ناآرامی های شهرستان بوکان به شهادت رسید.

محمدصادق معتمدیان صبح روز پنجشنبه در بیست و دومین و آخرین سفر شهرستانی خود به شاهین دژ با حضور در مزار شهدای شهرستان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

استاندار آذربایجان غربی و هیات همراه در بدو ورود به شاهین دژ مورد استقبال نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و معتمدان این شهرستان قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی قرار است در جریان سفر به شاهین دژ، با مردم بخش‌ها، شهرها و روستاهای این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرده و در راستای بررسی میدانی مشکلات از واحدهای تولیدی نیز بازدید کند.

در این سفر که اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز حضور دارند، ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان در حوزه های مختلف مورد بررسی و در زمینه رفع مشکلات مردم و راهکارهای شتاب بخشیدن به توسعه این شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه هایی چون بازدید از زیرساخت های عمرانی، بررسی وضعیت پروژه ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار خواهند داد.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha