۸۲ میلیارد ریال تسهیلات به زنبورداران کشور پرداخت شد

کرج – ایرنا - مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور از پرداخت ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کم بهره به زنبورداران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر معین عصر پنجشنبه در دومین روز از سومین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره ملی پژوهشی زنبور عسل ایران که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزار شد، افزود: صندوق توسعه حمایت از توسعه صنعت زنبورداری این تسهیلات را برای تامین نهاده و خرید محصول ارایه کرده است.

وی با بیان اینکه این صندوق تسهیلات را با سهم ۴۷ درصدی دولت و ۵۳ درصدی بخش خصوصی عرضه می کند، اظهار کرد: یکی دیگر از رسالت های صندوق در حوزه تامین نهاده و توزیع آن بین زنبورداران بوده است.

معین به افزایش سرمایه صندوق اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه صندوق یک فرایندی است که بایستی انجام شود زیرا نیازمند به جذب سرمایه برای ادامه فعالیت هایش است که یک مرحله از آن به میزان ۵۶ میلیارد ریال در شهریور ماه انجام شد.

۱۳ تن عسل خریداری شد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در ادامه به موضوع خرید محصولات صنعت زنبورداری اشاره کرد و گفت: صندوق توانسته با فعالیت های بازرگانی که در حوزه محصولات فروشگاهی خود دارد اقدام به خرید محصولات زنبور عسل مثل عسل و ژل رویال کند و در فروشگاه های خود به فروش برساند.

وی افزود: سال گذشته ۱۳ تن عسل به ارزش ۱۱ میلیارد ریال و ژل رویال و گرده گل خریداری و توسط یک مجموعه در بازار عرضه شد.

معین یکی دیگر از رسالت های این صندوق را در حوزه دانش بنیان دانست و اظهار کرد: در این حوزه صندوق توانست با رایزینی با شرکت های دارویی قراردادی با یک شرکت دارویی برای خرید زهرزنبور عسل و فرآوری آن منعقد کند در نتیجه این قرارداد یک محصول دانش بنیان برای مصارف دارویی ، آرایشی و بهداشتی مفید تولید می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور تصریح کرد: این محصول هم اکنون به صورت پایلوت تولید شده که در صورت گذر از مراحل بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم به صورت صنعتی تولید و در بازار عرضه خواهد شد.

مقالات منجر به تولید ثروت شد

معین به تولید و ارایه مقالات ارزشمندی در این کنگره ها اشاره کرد و گفت: اگر بخشی از این مقالات حمایت شده و منجر به تولید و ورود به بازار و تجاری سازی شود می تواند منتج به تولید ثروت شود.

وی افزود: متاسفانه ارتباط مناسبی بین علم و صنعت در کشور ما وجود ندارد که باید این ارتباط ایجاد و مقالات تجاری سازی شود تا برای صاحبان علم درآمدزایی به دنبال داشته باشد.

سومین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره ملی پژوهشی زنبور عسل به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت که ۲ روز اول آن به ارایه مقاله و سخنرانی های علمی اختصاص دارد و ۲ روز بعدی به برگزاری کارگاه های آموزشی اختصاص دارد.

از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ۱۲۶ مقاله رسیده که ۲۲ مقاله برای ارایه شفاهی و ۸۶ مقاله نیز برای ارایه به صورت پوستر توسط داوران پذیرفته شد و ۱۸ مورد نیز پذیرفته نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha