تشکیلات خودگردان فلسطین، همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را متوقف کرد

تهران- ایرنا- تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین، پنجشنبه شب اعلام کرد که همکاری امنیتی خود با رژیم اشغالگر را متوقف می می کند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، نبیل ابوردینه، سخنگوی دولت فلسطین، اعلام کرد که تمامی همکاری‌های امنیتی با اسرائیل را کاملا متوقف کرده و فورا اقدامات لازم برای در جریان قرار دادن شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حفاظت از امنیت ملت فلسطین را انجام خواهد داد.

وی افزود: دولت فلسطین از تمامی سازمان‌های بین‌المللی درخواست رسیدگی خواهد کرد و همچنین در خصوص جنایات اسرائیل در جنین به دادگاه جنایات بین‌المللی شکایت می‌کنیم.

ابوردینه اظهار کرد: محمود عباس تمامی گروه‌های فلسطینی را به برگزاری نشستی فوری برای توافق درباره دیدگاهی مشترک نسبت به جنایات اسرائیل فراخوانده است.

قطع همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی پس از آن روی می دهد که امروز پنجشنبه شمار زیادی از نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین یورش برده و برق اردوگاه را قطع کرده و به نیروهای امدادرسان فلسطینی اجازه ورود ندادند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که گارد ویژه نظامیان صهیونیست وارد شهر جنین شدند که توسط نیروهای مقاومت فلسطین شناسایی شده و در ادامه درگیری‌های شدیدی میان دو طرف آغاز شد و صدای تیراندازی و انفجار شنیده شده است.

حمله امروز پنجشنبه نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین، شدیدترین عملیات نظامی رژیم نامشروع تل آویو از زمان تشکیل کابینه افراطی نتانیاهو در پایان ماه گذشته میلادی و خونین‌ترین عملیات آن در اردوگاه جنین در چند سال گذشته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در تارنمای خود گزارش داد: به دنبال حملات گارد ویژه اسرائیل در جنین، ارتش خود را برای هرگونه تنش احتمالی در کرانه باختری آماده می‌کند.

پیش از این جنبش جهاد اسلامی نسبت به هرگونه جنگ قریب الوقوع در نوار غزه در صورتی که عملیات نظامی اسرائیل در اردوگاه جنین متوقف نشود، هشدار داده بود.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۹ فلسطینی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر در نتیجه یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین خبر داد و اعلام کرد که حال ۴ تن از مجروحان وخیم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha