۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85010755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام فلسطینی: جنایت در جنین ، تروریسم سازمان یافته دولتی است

تهران- ایرنا-ژنرال "اکرم الرجوب" استاندار جنین در شمال کرانه باختری که روز پنجشنبه مورد یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اعلام کرد که این اقدام صهیونیست‌ها تروریسم دولتی و بین المللی است که در راستای ادعاهای پوچ انجام شد.

به گزارش ایرنا، رجوب در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، این اقدام صهیونیست‌ها را به علت سکوت جامعه جهانی دانست که سیاست یک بام و دو هوا در ارتباط با رژیم تل آویو در پیش می گیرند.

وی ادامه داد: یورش مکرر رژیم صهیونیستی به اردوگاه و استان جنین برای درهم شکستن اراده ملت فلسطین و ممانعت از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شریف صورت می گیرند، به ویژه آن که شهر جنین در تاریخ نبرد فلسطینان ، سابقه ای درخشان و شناخته شده ای دارد.

استاندار جنین گفت که دولت افراطی نتانیاهو تلاش می کند که با توسعه روند شهرکسازی و افزایش گستره آن و نیز خلاص شدن از شر تشکیلات خوگردان فلسطین، فشار بر ملت فلسطین را شدت ببخشد.

این خبر همزمان با افزایش شهدای عملیات اسرائیلی به خاک فلسطین به ۱۰ نفر روی می‌دهد که ۹ نفر از آنان در اردوگاه جنین به شهادت رسیدند.

فرانسه ، چین و امارات متحده عربی نیز خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در خصوص تحولات اخیر و یورش نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری شدند.

به دنبال این یورش وحشیانه به جنین، تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را متوقف کرد.

شمار زیادی از نظامیان صهیونیست روز پنجشنبه به شهر و اردوگاه جنین یورش برده و برق اردوگاه را قطع کرده و به نیروهای امدادرسان فلسطینی اجازه ورود ندادند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که گارد ویژه نظامیان صهیونیست وارد شهر جنین شدند که توسط نیروهای مقاومت فلسطین شناسایی شده و در ادامه درگیری‌های شدیدی میان دو طرف آغاز شد و صدای تیراندازی و انفجار شنیده شده است.

حمله روز پنجشنبه نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین، شدیدترین عملیات نظامی رژیم نامشروع تل آویو از زمان تشکیل کابینه افراطی نتانیاهو در پایان ماه گذشته میلادی و خونین‌ترین عملیات آن در اردوگاه جنین در چند سال گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha