۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۲۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85010760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله پهپادی به مرکز سوریه، چهار زخمی برجای گذاشت

تهران- ایرنا- حمله پهپادی گروهک‌های مسلح تروریستی به حومه استان حماه در مرکز سوریه، تاکنون چهار زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، این حمله به یکی از روستاهای منطقه "الغاب" در حومه شمال غربی حماه رخ داده است.

براساس این گزارش، محور "سهل الغاب" در حومه شمال غربی این استان بار دیگر از سوی گروه‌های مسلح تروریست دچار تنش شدیدی شد.

اسپوتنیک به نقل از منابع محلی سوری اعلام کرد که گروهی از غیرنظامیان در نتیجه این حمله پهپادی که دهستان "القطره" در غرب حماه را هدف قرار داد، زخمی شدند.

منابع محلی به این خبرگزاری گفته اند که در نتیجه این حمله، چهار غیرنظامی برای درمان به بیمارستان دولتی منتقل شدند.

این حمله دو روز پس از آن رخ می‌دهد که اولیگ ایگوروف معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش در استان ادلب برای اقدامات خرابکارانه و حمله به مواضع نیروهای دولت قانونی و نظامیان روسی آماده می شوند.

ایگوروف گفت که اطلاعات دریافتی ما حکایت از این اخبار دارد و هدف آنها تشدید تنش‌ها و به تعطیلی کشاندن بندهای توافق روسیه و ترکیه در خصوص حفظ مشترک آتش بس در این منطقه است.

معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه ۲۷ دی ماه نیز اعلام کرد که حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها از منطقه «برزه التحطانی» به مواضع ارتش سوریه در روستای «نخشبه» در استان لاذقیه منجر به کشته شدن ۳ سرباز سوری شد.

مرکز آشتی میان گروه های متخاصم و کنترل بر تحرک پناهجویان در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در فوریه ۲۰۱۶ تأسیس شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی چون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران مسکو و آنکارا در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha