۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85010960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85010960
ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل انتقال خون چهارمحال وبختیاری با اشاره به کاهش ذخیره خونی در استان گفت: هم‌اکنون ذخیره خونی استان پنج روز است.

حسین هاشمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به ماندگاری هوای سرد و کاهش اهدای خون در استان تمام ذخیره‌های خونی به خصوص برای بیماران بیمارستانی با کمبود مواجه شده و روز جمعه هفتم بهمن‌ماه با کمبود ذخیره خونی Aمنفی و پلاکت خون بیشتر از سایر گروه‌های خونی مواجه هستیم.

وی به نیاز چند بیمار با این گروه خونی در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: مردم نوعدوست استان هرچه سریعتر نسبت به اهدای خون و کمک برای کمک به همنوعان خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در 2 هفته گذشته ذخیره خونی استان به 4.8 روز نیز رسید،افزود: با فعال شدن تیم‌های سیار خون‌گیری در شهرستان لردگان و اعلام فراخوان برای اهدای خون و کمک مردم نوعدوست این ذخیره خونی برای چند روز به 6 روز افزایش یافت و هم اکنون با کاهش مواجه شده است.

هاشمی از مردم نوعدوست استان خواست تا با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون کمبود ذخیره خونی استان را جبران کنند تا با بحران در زمینه تامین خون و فراورده خونی استان به خصوص برای بیماران بیمارستانی مواجه نشود.

هاشمی اظهار داشت: پایگاه‌های انتقال خون جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و حیاتی هستند و در همه روزها آماده پذیرش و دریافت مردم نوعدوست استان هستند و تعطیلی در ادارات و پایگاه‌های انتقال خون وجود ندارد و مردم نوع‌دوست می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون و اهدای خون این کمبود را جبران کنند.

وی به کاهش ۳.۸ درصدی اهدای خون در استان از ابتدای سالجاری تاپایان آذرماه اشاره کرد و افزود: با شیوع آنفلوانزا و همچنین سرما میزان اهدای خون در استان کاهش پیدا کرد.

به گفته وی، در این مدت ۱۸ هزار و ۴۷۹ نفر اهدای خون داشتند که تنها ۷۲۵ نفر از این تعداد زنان بودند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه، مرکز بن در روز پنجشنبه و در شهرستان اردل و لردگان هم مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha