۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85010967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو مجلس یمن: به زودی آتش بس جدیدی اعلام می شود

۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85010967
عضو مجلس یمن: به زودی آتش بس جدیدی اعلام می شود

تهران – ایرنا – عضو مجلس نمایندگان یمن گفت: به زودی دستیابی به توافق برسر آتش بس جدید در یمن اعلام می شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بلیغ الشامی در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک اضافه کرد: مذاکرات میان صنعا و ائتلاف متجاوزان درباره بیشتر موضوعات به نتیجه رسیده است و به زودی جزییات کامل این توافق و آتش بس جدید اعلام می شود.

وی گفت: پس از موافقت ائتلاف متجاوزان با بیشتر خواسته های صنعا درباره جداکردن مساول انسانی از پرونده نظامی، موفقیت های خوبی حاصل شده است.

الشامی اضافه کرد: ائتلاف با پرداخت حقوق کارمندان همه دستگاه های دولتی بدون استثناء، بازگشایی بندر الحدیده برای ورود همه کشتی ها، بازگشایی فرودگاه صنعا و افزایش پروازها موافقت کرده است.

وی افزود: اگر ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان به توافق های انجام شده با میانجیگری سلطان نشین عمان و سازمان ملل متحد عمل کند، آتش بس تمدید می شود و این گامی به سوی آتش بس دائم خواهد بود.

عضو مجلس نمایندگان یمن گفت: گام بعدی مذاکرات میان همه گروه های یمنی برای دستی ابی به صلحی فراگیر و دائمی و پایان دادن به جنگ هشت ساله خواهد بود که باعث ویرانی و قربانی شدن هزاران نفر شده است.

الشامی اضافه کرد: به نظر می رسد آتش بس آینده پایدارتر باشد زیرا با میانجیگری مسقط بر زیربنایی مستحکم شکل گرفته است و شاهد نرمش بیشتری از سوی طرف های مختلف در موضوعات مورد اختلاف هستیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha