آذربایجان‌غربی در گام ۲۲‌+ فیلم

مهاباد - ایرنا - استاندار و مسوولان آذربایجان‌غربی با هدف بررسی مشکلات و یافتن راهکارهای توسعه استان در قالب بیست و دو سفر، شوراهای برنامه ریزی و توسعه را به میزبانی شهرستان‌های تابعه برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، نخستین سفر شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی و اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ۹ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به شهرستان چالدران بود و آخرین و در واقع بیست و دومین سفر نیز ۶ بهمن ۱۴۰۱ به نام شهرستان شاهین دژ در جنوب استان ثبت شد.

استاندار آذربایجان غربی در طول این ۲۲ سفر شهرستانی خود در مجموع به ۱۹ شهرستان، ۴۸ شهر، ۴۵ بخش و ۲۰۳ روستا در شهرستان‌های مختلف رفت و ۷۲ برنامه دیدار و گفت وگو با مردم و ۱۷ دیدار نیز با منتخبین اقشار مختلف داشت.

علاوه بر این مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در حاشیه این سفرهای شهرستانی ۱۲ میز ارتباط مستقیم با مردم برگزار کردند که حاصل آن ثبت سه هزار و ۵۷ درخواست مراجعه کنندگان با موضوعات مختلف بود.

در سفرهای شهرستانی ۲۲ شورای برنامه ریزی و توسعه با محوریت شهرستان میزبان برگزار شد و تصویب یک هزار و ۷۰۶ مصوبه، که از این تعداد یک هزار و ۴۲۰ مصوبه عمرانی و ۲۸۶ مصوبه اقتصادی بود، ماحصل این سفرها است.

بیشتر بخوانید:

حضور استاندار آذربایجان غربی در مناطق روستایی و مرزی چالدران


گام شانزدهم با ۹۳ مصوبه / تابو شکنی استاندار آذربایجان غربی در مهاباد

گام بیستم با ۹۹ مصوبه در پیرانشهر

خبرگزاری ایرنا آذربایجان‌غربی در طول این مدت به عنوان رسانه‌ای قابل اعتماد و امین سعی در بازتاب گسترده سفرهای استان مدیران اجرایی آذربایجان‌غربی برای مخاطبان خود داشت و آخرین گام و سفر بیست و دوم که در ۶ بهمن ۱۴۰۱ به شهرستان شاهین دژ بود را با گزارشی تحت عنوان گام آخر مرور کنیم.

گام آخر با ۱۰۳ مصوبه

در بیست و دومین سفر استانی مدیران آذربایجان‌غربی به شهرستان شاهین‌دژ ۱۰۲ مصوبه شامل ٨۹ مصوبه عمرانی و ۱۳ مصوبه اقتصادی تصویب شد که عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت‌ها، راه‌های اصلی و روستایی و طرح‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی است.

عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت‌ها در بخش راه‌های اصلی و روستایی، طرح‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی بوده و در بخش اقتصادی نیز با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران به حوزه‌های کشاورزی و تغییر الگوی کشت و صنایع تبدیلی در راستای توسعه شهرستان شاهین دژ اقدام خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی در بیست و دومین و آخرین سفر شهرستانی دور اول خود به شاهین دژ رفت و با حضور در مزار شهدای شهرستان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

آذربایجان‌غربی در ۲۲ گام+ فیلم

استاندار آذربایجان غربی و هیات همراه در بدو ورود به شاهین دژ مورد استقبال نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و معتمدان این شهرستان قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در جریان سفر به شاهین دژ، با مردم بخش‌ها، شهرها و روستاهای این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد و در راستای بررسی میدانی مشکلات از واحدهای تولیدی نیز بازدید کرد.

معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه‌هایی چون بازدید از زیرساخت‌های عمرانی، بررسی وضعیت پروژه‌ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار دادند.

دولت از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده می‌کند

استاندار آذربایجان غربی در جمع مردم شهر کشاورز از توابع شاهین دژ گفت: دولت از تمام ظرفیت‌های قانونی و منابع مالی مختلف برای تکمیل پروژه‌ها در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم استفاده خواهد کرد.

محمدصادق معتمدیان افزود: هفته دولت امسال میزان اختصاص اعتبارات عمرانی با رشد ۳۷ برابری نسبت به هفته دولت سال گذشته به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید که نشان از عزم دولت در تکمیل پروژه های عمرانی دارد.

آذربایجان‌غربی در ۲۲ گام+ فیلم

وی با اشاره به فشار ظالمانه استکبار جهانی علیه مردم ایران، اضافه کرد: قدرت و صلابت جمهوری اسلامی در منطقه موجب شده دشمنان ما از همه توطئه‌ها برای تضعیف نظام استفاده کنند که تاکنون با حمایت مردم این توطئه ها نقش برآب شده است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز اقتدار نظام به جایی رسیده که سنگرهای دفاعی ما به کیلومترها خارج از کشور گسترش یافته و تحمل این صلابت برای دشمنان آزاردهنده است.

معتمدیان با اشاره سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی گفت: دستاورد این سفر بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بوده که از این میزان ۳۰ هزار میلیارد در بخش اقتصادی و ۲۰ هزار میلیارد هم مربوط به پروژه های عمرانی است.

با حضور میدانی و کار کارشناسی تلاش می کنیم شاخص های توسعه یافتگی را در سطح استان ارتقا دهیموی با بیان اینکه سفرهای شهرستانی نیز در جهت شناسایی ظرفیت و پتانسیل مناطق مختلف استان صورت می گیرد، گفت: با حضور میدانی و کار کارشناسی تلاش می کنیم شاخص های توسعه یافتگی را در سطح استان ارتقا دهیم.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: پروژه های عمرانی و خدماتی در دست اجرا باید با مشورت و در راستای مطالبه مردمی باشد تا مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و رضایت آنان را جلب کند.

معتمدیان بیان کرد: آذربایجان غربی استانی با ثروت و منابعی قابل توجه است که اگر به زیرساخت های آن توجه لازم انجام شود، عقب ماندگی آن جبران خواهد شد.

شهرداری‌های تازه تاسیس حمایت مالی می‌شوند

استاندار آذربایجان غربی در جمع مردم شهر محمودآباد شاهین دژ با اشاره به حمایت مالی از شهرداری‌های تازه تاسیس استان با هدف برآورد انتظارت مردم گفت: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این شهرداری ها قرار می گیرد.

محمدصادق معتمدیان افزود: مطالبات مردم مناطقی که به شهر ارتقا یافته اند، بحق بوده و دولت هم تلاش می کند این انتظارات را برآورده کند.

آذربایجان‌غربی در ۲۲ گام+ فیلم

وی با بیان اینکه ۴۸ شهرداری در آذربایجان غربی موجود است، بیان کرد: قانون اختیاراتی به شهرداری برای تصمیم گیری و سرمایه گذاری در پروژه های شن و ماسه و یا بخش معادن داده تا بتواند درآمدزایی کند و در نهایت به نفع شهروندان خدمات ارائه دهد.

از محل درآمد گمرکات هم با توجه به اینکه یکی از ظرفیت های استان است، برای کمک به شهرداری ها استفاده خواهیم کردوی با اشاره به تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری محمود آباد اظهار کرد: از محل درآمد گمرکات هم با توجه به اینکه یکی از ظرفیت های استان است، برای کمک به شهرداری ها استفاده خواهیم کرد.

معتمدیان ایجاد زیرساخت های فرهنگی را یکی دیگر از نیازهای شهرهای نوپا دانست و گفت: احداث فضاهای ورزشی و تفرجگاه، توجه به بخش سلامت و درمانگاه و پزشک از دیگر مطالبات بحق شهروندان است که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: چهاربانده کردن مسیر میاندوآب به شاهین دژ و شاهین دژ به تکاب با پیگیری نماینده شهرستان نیز از ضروریات این منطقه است که توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری خواهد شد.

شیوه‌نامه الحاق اراضی به محدوده روستاها ابلاغ شد

استاندار آذربایجان غربی در جمع اهالی روستای صفاخانه شاهین دژ گفت: روند الحاق اراضی به محدوده روستاها با هدف تولید مسکن و ایجاد نواحی صنعتی در جوار روستاهای استان تسریع یافته و شیوه نامه مخصوص آن ابلاغ شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: طبق شیوه نامه ابلاغی به فرمانداری ها با کمک بنیاد مسکن و جهادکشاورزی شناسایی اراضی قابل الحاق به محدوده روستا در دستور کار قرار گرفته و در زمان کمتر از ۲ ماه باید روند اجرایی آن انجام شود.

آذربایجان‌غربی در ۲۲ گام+ فیلم

وی با بیان اینکه روستاییان، تولیدکنندگان جامعه هستند، ادامه داد: با الحاق اراضی، اهدای زمین و تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن جوانان در روستاها فراهم شده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر تولید مسکن ایجاد ناحیه های صنعتی در جوار روستا برای کمک به بحث اشتغال از طریق فرآوری محصولات تولیدی و عدم خام فروشی می توان بر قدرت اقتصاد روستاییان افزود.

معتمدیان با بیان اینکه اجرای پروژه های اقتصادی نیازمند همکاری و مشارکت روستاییان است، گفت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای محرومیت زدایی و توسعه بخش روستایی و محرومان به‌کار گرفته و در بخش های مختلف حمایت مالی کرده است.

اهدای تسهیلات ویژه به ساخت مساکن روستایی، پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال فراگیر روستایی در کنار ارایه خدمات رفاهی در دور افتاده ترین روستاها نشان از توجه دولت روستاییان دارد

وی با اشاره به اینکه خدمات دولت در بخش روستایی قابل توجه و قدردانی است، بیان کرد: اهدای تسهیلات ویژه به ساخت مساکن روستایی، پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال فراگیر روستایی در کنار ارایه خدمات رفاهی در دور افتاده ترین روستاها نشان از توجه دولت روستاییان دارد.

وی اضافه کرد: برغم صعب العبور بودن روستاها و هزینه های بالای گازرسانی هم اکنون در تمام مناطق استان عملیات گازرسانی در حال اجرا بوده تا هموطنان در تمام نقاط استان به صورت عادلانه از خدمات دولت بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به‌دنبال تثبیت جمعیت روستایی است، اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم باید سبب ماندگاری مردم در روستاها و مانع از مهاجرت آنان شد.

شتاب سرمایه گذاری در آذربایجان غربی بیشتر شده است

استاندار آذربایجان غربی در جمع منتخبین اقشار مختلف مردم شاهین دژ گفت: با ورود هلدینگ‌های حاکمیتی در استان اکنون شتاب سرمایه گذاری در استان، بیشتر شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: در این منطقه بعد از پیروزی انقلاب به دلیل حضور گروهک ها و اشرار امکان سرمایه گذاری وجود نداشت اما اکنون تمام تمهیدات لازم برای سرمایه گذاران فراهم شده است.

آذربایجان‌غربی در ۲۲ گام+ فیلم

وی با اشاره به اینکه یکی از پتانسیل های استان وجود معادن است اما سهم معادن در اشتغال و ارزش افزوده بسیار کم است و نیازمند ورود بیشتر در این حوزه هستیم اضافه کرد: هم اکنون اسکن هوایی و شناسایی معادن استان به مساحت ۱٨ هزار هکتار و بااعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان یکی از استان های توانمند بوده و شاهراه ارتباطی کشور به مدیترانه است افزود: آذربایجان غربی تنها استان کشور است که ارتباط ریلی با اروپا دارد و سه فرودگاه در این استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته ۱۲۰ واحد صنعتی راکد در آذربایجان غربی دوباره به چرخه صنعت بازگشته اند، گفت: باید اتاق هم اندیشی در شهرستان ها تشکیل شود و مدیران جهادی به حل مشکلات مردم بپردازند.

تصویب ۱۰۲ مصوبه با هدف توسعه و رفع مشکلات شاهین دژ

استاندار آذربایجان غربی در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی در شاهین دژ گفت: در بیست و دومین سفر استانی مدیران ۱۰۲ مصوبه شامل ٨۹ مصوبه عمرانی و ۱۳ مصوبه اقتصادی تصویب شد که عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت‌ها، راه‌های اصلی و روستایی و طرح‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی است.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت‌ها در بخش راه‌های اصلی و روستایی، طرح‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی بوده و در بخش اقتصادی نیز با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران به حوزه‌های کشاورزی و تغییر الگوی کشت و صنایع تبدیلی در راستای توسعه شهرستان شاهین دژ اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شاهین دژ از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی بویژه در بخش معدن برخوردار است که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز این شهرستان از آب و زمین کافی برای زراعت و باغبانی با رعایت الگوی کشت برخوردار است.

وی با بیان اینکه شاهین دژ در بخش گردشگری از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری خوبی برخوردار است، افزود: این شهرستان از زیرساخت راه وضعیت مناسبی ندارد و چند طرح در این بخش به زودی شروع می‌شود.

حاشیه‌های بیست و دومین سفر استاندار آذربایجان‌غربی

سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شاهین‌دژ با حاشیه های زیبایی از جمله گفت و گو و دیدار چهراه به چهره مردم شهرهای کشاورز و محمودآباد و روستای صفاخانه این شهرستان، افتتاح طرح توسعه بیمارستان شهید راثی با سفر حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازدید از شهرک صنعتی شاهین دژ، دیدار با خانواده سردار شهید رضا الماسی و اهدای تابلو توسط هنرمندان شاهین دژی همراه بود.

آذربایجان‌غربی در ۲۲ گام+ فیلم

در طول این سفر تعدادی از اهالی شهرها و روستاهای مختلف با اطلاع از سفر استاندار آذربایجان‌غربی با تجمع در مساجد و حتی مسیر تردد خودروها با درد دلها و درخواست های خود را با استاندار مطرح می کردند.

افتتاح طرح توسعه بیمارستان شهید راثی شاهین دژ

طرح توسعه بیمارستان شهید راثی شاهین دژ با یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال هزینه، در مراسمی با حضور «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان محلی افتتاح شد.

آذربایجان‌غربی در ۲۲ گام+ فیلم

برای اجرای این طرح بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال در بخش ساخت و ساز و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برای خرید و تهیه دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی هزینه شده و با بهره برداری از فاز دوم این بیمارستان ۵۶ تخت دیگر به ظرفیت این بیمارستان و بخش های آزمایشگاه، سی تی اسکن، آی سی یو و سی سی یواچ اضافه شده است.

با اتمام این طرح، تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۱۵۶ تخت افزایش پیدا کرد و نیاز مردم این شهرستان را برای حداقل ۱۰ سال آینده بر طرف خواهد کرد.

افتتاح این طرح با توجه به اینکه وزیر بهداشت از طریق فرودگاه تبریز و سپس با خودرو به شاهین دژ سفر می‌کرد، کمی با تاخیر همراه بود و مسوولان از بخش های تازه تاسیس بیمارستان بازدید کردند.

یکی دیگر از حاشیه های این سفر اهدای ۲ تابلو نقاشی هنرمندان شاهین دژی به استاندار آذربایجان غربی در حاشیه دیدار با اقشار مختلف مردم این شهر بود که یکی از آنها تابلوی پرتره از چهره استاندار و دیگری اثر خوشنویسی بود.

دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت در شاهین‌دژ

استاندار آذربایجان غربی، امام جمعه شاهین دژ و جمعی از مسوولان با حضور در منزل سردار شهید رضا الماسی از شهدای مدافع امنیت با مادر، همسر، فرزندان و برادر این شهید دیدار و دلجویی و از صبر و بردباری خانواده این شهید تقدیر کردند.

سردار شهید رضا الماسی ۲۴ آبان امسال در ناآرامی‌های شهرستان بوکان به درجه شهادت نایل آمد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سفر به شهرستان شاهین دژ با حضور در شهرک صنعتی این شهرستان، ضمن بازدید از زیر ساخت های این شهرک، از کارخانه تصفیه شکر بازید و از نزدیک مسائل و مشکلات این واحد تولیدی را بررسی کرد.

شاید این برای نخستین بار است که یک استاندار در استانی مانند آذربایجان غربی توانسته باشد در طول حدود ۱۳ ماه به تمامی شهرستان ها استان سفر کرده باشد و مشکلات و توانمندی های استان را در قالب این سفرها بررسی کرده باشد.

حال که مسوولان آذربایجان‌غربی در طول یکسال گذشته با برگزاری ۲۲ شورای برنامه ریزی و توسعه در مجموع با یک هزار و ۷۰۶ مصوبه در شهرستان‌های مختلف که برخی از این جلسات بیش از ۶ ساعت و تا بامداد ادامه داشت، نقشه راه و برنامه کاری و راهبردی را تدوین کردند، اینک نوبت آن رسیده است، پیگیر مصوبات این سفرها و تزریق اعتبارات به آنها باشند.

پس از پایان دور نخست سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی و مدیران اجرایی استان، انتظار می‌رود که مسوولان استان در دومین سال فعالیت دولت سیزدهم و در دور دوم سفرهای خود به شهرستان‌های مختلف علاوه بر پیگیری مصوبات، شاهد تغییر و تحول در روند توسعه استان و بهتر شدن وضعیت معیشت مردم باشند.

آذربایجان‌غربی طبق آخرین برآوردها دارای ۱۹ شهرستان و سه میلیون و ۴۱۶ هزار نفر جمعیت دارد و شهرستان ارومیه، خوی و بوکان به ترتیب بیشترین جمعیت استان را در خود جای دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha