۸ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85011422
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار در محلات البرز تشکیل شد

کرج – ایرنا –  مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان البرز ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردم یار در محلات و با مشارکت مردم را یکی از ماموریت های ابلاغی به بسیج سازندگی برشمرد و گفت: تاکنون ۴۴۰ صندوق در سطح محلات این استان تشکیل شده است.

مهدی لیاقت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشکیل صندوق های قرض الحسنه مردم یار را در راستای احرای برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: تاکنون از محل این صندوق ها ۱۳ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان به مردم پرداخت شده که

یک هزار و ۲۸۰ فقره آن برای ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

وی اولویت بعدی برنامه های اقتصاد مقاومتی را ایجاد تعاونی ها با استفاده از ظرفیت این صندوق های قرض الحسنه و گروه های جهادی در سطح استان برشمرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت بسیج سازندگی تاکنون توانسته ۱۵ تعاونی تولیدی در استان ایجاد کند.

لیاقت ادامه داد: همچنین بانک های عامل استان البرز تاکنون چهار میلیارد تومان تسهیلات تشویقی به صندوق های قرض الحسنه مردم یار این استان کمک کنند که این تسهیلات تشویقی بیشتر در راستای اشتغالزایی به کارگیری می شود.

راه اندازی ۴۸ کارگاه مشارکتی در محلات البرز

مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه البرز اضافه کرد: بسیج سازندگی از سال گذشته تاکنون در راستای اجرای پروژه های مردمی اقتصاد مقاومتی کارگاه های مشارکتی در سطح محلات، پایگاه های بسیج و مساجد را با همراهی افراد و نخبگان اقتصادی تحت عنوان «راهبران شغلی» راه اندازی کند.

وی گفت: تاکنون ۴۸ کارگاه مشارکتی در سطح استان ایجاد شده که از طریق آن ها برای یک هزار و ۲۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است که بیشتر کارگاه های تولیدی در زمینه پوشاک فعالیت دارند.

وی از دیگر ماموریت های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج را اجرای برنامه های اشتغالزایی و همایش های آموزشی ترویجی کارآفرینی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۶۴ کارگاه آموزشی در سطح محلات، مساجد و پایگاه های بسیج برگزار شده است که حجم وسیعی از متقاضیان جویای کار توانستند از طریق این همایش ها شناسایی و در عرصه های متفاوت به کارگیری شوند.

لیاقت بیان کرد: در راستای ترویج و حمایت و کمک به زنجیره ارزش محصولات تولیدی اقتصاد مقاومتی تاکنون ۲۷ نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار کرده ایم که نمونه اخیر آن در هفته بسیج بود که نمایشگه کشوری تولیدات خانگی را برگزار کردیم.

وی یادآور شد: همچنین با تفاهم نامه ای که با دستگاه های اجرایی همکار در راستای اشتغالزایی بسته شده تاکنون ۵۹۰ نفر از افراد جویای کار را به فرصت های شغلی مستقر در استان و شهرک های صنعتی معرفی کرده ایم.

لیاقت خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا افرادی که به دنبال شغل در شهرک های صنعتی و استخدام محور هستند را به اداره تعاون و شهرک های صنعتی معرفی کنیم تا بر اساس مهارت ها ودانششان به کارگیری شوند.

انعقاد ۱۰ تفاهم نامه اشتغالزایی

مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه البرز گفت: برای حمایت از برنامه های اشتغالزایی تاکنون ۱۰ تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی همچون اداره کل کمیته امداد، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جهاد دانشگاهی، آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، امور عشاری و سازمان زندان ها داشته ایم که تسهیل کننده امور مربوط به اشتغالزایی افراد جویای کار بوده است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون نیز اعتباراتی که در حوزه اشتغالزایی تحت عنوان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزا به بسیج سازندگی اختصاص یافته که تاکنون افزون بر سه هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شده است.

لیاقت اظهار کرد: امسال نیز با توجه به تخصیص های استان افزون بر ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه اشتغالزایی در اختیار بسیج سازندگی قرارداده شده که این اعتبارات به افراد و جویندگان مشاغل خرد و خانگی و خود اشتغالی و استخدام محور پرداخت می شود.

وی گفت: هر فردی که به دنبال ایجاد خوداشتعالی یا در منزل یا در کارگاه یا شرکت ها هستند به ما مراجعه کرده و به آن ها اعتبارات قرض الحسنه در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ پرداخت می شود که سقف وام های قرض الحسنه خانگی ۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد است.

لیاقت افزود: همچنین برای مشاغل خانگی و خود اشتغالی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای کارفرمایی که افراد را در کارگاه هایشان به کارگیری می کنند به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان تا سقف چهار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha