اعتراض ها به قتل یک سیاه پوست دیگر با خشونت پلیس آمریکا همراه با وعده اجرای عدالت + فیلم

تهران- ایرنا - روز گذشته و پس از انتشار تصاویر دلخراش ضرب و شتم تایر نیکولز (Tyre Nichols) سیاه پوست ۲۹ ساله آمریکایی توسط پلیس این کشور در ممفیس،‌ موج جدیدی از اعتراض‌ها میان مردم و مقام‌های آمریکایی به رفتار خشونت آمیز پلیس آغاز شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا،‌ بر اساس گزارش رسانه‌های خبری، جمعه شب در ممفیس، بوستون، شیکاگو، دیترویت، نیویورک سیتی، پورتلند، اورگان و واشنگتن تظاهرات اعتراض آمیزی بخاطر کشته شدن یک سیاهپوست با خشونت پلیس برگزار شد.

شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز آمریکا گزارش داد: جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا پیش از انتشار تصاویر دلخراش دستگیری وحشیانه این جوان سیاه‌پوست، با مادر و پرخوانده وی گفت‌وگو کرده است.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین پس از انتشار ویدیوی رفتار خشونت آمیز پلیس با تایر، در بیانیه‌ای با ابراز همدردی با خانواده نیکولز از فراخوان آن‌ها برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حمایت کرد.

اعتراض ها به قتل یک سیاه پوست دیگر با خشونت پلیس آمریکا همراه با وعده اجرای عدالت + فیلم

در این بیانیه بایدن آمده است: من هم مانند بسیاری دیگر، از دیدن ویدیوی وحشتناک ضرب و شتم که منجر به مرگ تایر نیکولز شد، عصبانی و عمیقا دردناک شدم. آن‌هایی که به دنبال عدالت هستند از خشونت و تخریب پرهیز کنند. من خانواده نیکولز را برای برگزاری اعتراض مسالمت آمیز همراهی می‌کنم.

وی همچنین به خبرنگاران گفت که برای تصویب قانون اصلاح پلیس فدرال آمریکا که عنوان «عدالت جورج فلوید در اجرای قانون توسط پلیس» شناخته می‌شود، کنگره این کشور را تحت فشار قرار خواهد داد.

کریستوفر رای مدیر اف بی آی نیز در این باره گفت: آنچه رخ داده‌ غم‌انگیز است، من از این ویدئو وحشت زده شدم . واژه‌ای مناسب‌تر از وحشت‌زده برای توصیف پیدا نمی‌کنم.

تارنمای نشریه هیل نیز نوشت: قانونگذاران آمریکایی به انتشار ویدیوی ضرب و شتم تایر نیکولاس واکنش نشان داده و قتل بی‌رحمانه و وحشیانه او را محکوم کردند.

در همین رابطه، حکیم جفریس رهبر اقلیت‌های مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: قتل بیرحمانه و وحشیانه تایر نیکولز توسط افسرانی که برای حفاظت از جامعه قسم خورده‌اند، خلاف انسانیت است. اجرای عدالت برای او باید سریع و بی‌نقص باشد.

جیمز کلیبرن نماینده سیاه پوست و دموکرات کارولینای جنوبی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به این فیلم در توییتر نوشت: فرهنگ خشونت در بسیاری از ادارات پلیس در این کشور نفوذ کرده است. باید این فرهنگ خطرناک که این فجایع را تداوم می‌بخشد تغییر دهیم.

کوری بوکر سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن قتل تایر نیکولز تاکید کرد که مرگ وی یک بی‌عدالتی عظیم است و عاملان آن باید مجازات شوند.

بسیاری دیگر از قانونگذاران آمریکایی نیز در واکنش‌هایی مشابه به این جنایت، آن را محکوم کردند.

اعتراض ها به قتل یک سیاه پوست دیگر با خشونت پلیس آمریکا همراه با وعده اجرای عدالت + فیلم

در این میان، برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت نیز در توییتر نوشت: مجرمان این قتل وحشیانه باید مجازات شوند اما محکومیت آن‌ها، تایر را به زندگی برنمی‌گرداند. باید تمام توان خود را برای پایان دادن به خشونت پلیس علیه رنگین پوستان در آمریکا استفاده کنیم.

تیم اسکات سناتور سیاه‌پوست و جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی نیز اقدام سریع و قاطع در این خصوص را خواستار شد.

اعتراض ها به قتل یک سیاه پوست دیگر با خشونت پلیس آمریکا همراه با وعده اجرای عدالت + فیلم

فیلم دستگیری تایر نیکولز نشان می‌دهد که افسران به مدت سه دقیقه با استفاده از اسپری فلفل، یک تفنگ بیهوش کننده و ضربه‌های متعدد به این مرد سیاهپوست ۲۹ ساله حمله می‌کنند. صدای نیکولز در طول مدت ضرب و شتم که مادرش را صدا می‌زند شنیده می‌شود.

پنج افسر درگیر در مرگ نیکولز که همگی نیز سیاه پوست هستند، هفته گذشته از اداره پلیس ممفیس اخراج و به قتل درجه دو و جرایم دیگر متهم شدند.

به گزارش تارنمای هیل، نیکولز که هفتم ژانویه (۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱) به دلیل رانندگی خطرناک توسط پلیس متوقف و با خشونت شدید مواجه شده بود پس از سه روز بستری در بیمارستان در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی‌ماه) بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha