۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85011684
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۷ موقوفه در سیستان و بلوچستان ثبت شد

۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85011684
۲۷ موقوفه در سیستان و بلوچستان ثبت شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ موقوفه جدید از ابتدای سالجاری تا کنون با نیت مسجد، حسینیه و خانه عالم در این استان ثبت شده است.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وقف مصداق کامل انفاق است و اگر بخواهیم به اوج انفاق برسیم باید واقف باشیم، اظهارداشت: تنها وقف است که نام انسان را ماندگار می‌کند و در احادیث آمده که با وقف که مصداق صدقه جاریه بوده و حتی پس از مرگ هم پرونده اعمال گشوده است و ثواب به پای واقف نوشته می‌شود.
وی با بین اینکه بیشترین موقوفات سیستان و بلوچستان در سالجاری به شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک افزود: تعداد موقوفات ثبت شده این استان بیش‌از پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه شامل مسجد، مدرسه، خانه عالم، قبرستان و غسالخانه است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین استان علاوه‌بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بیسرپرست و ایتام بیش‌از گذشته گام بردارند.
وی با بیان اینکه دامنه نیات وقف بسیار گسترده بوده و همه جوانب زندگی افراد را در نظر می‌گیرد افزود: همچنان واقفان و خیران استان ساخت مسجد و برگزاری مراسمات مذهبی را نمونه بارز وقف و امورخیریه تصور می‌کنند.

به گزارش ایرنا تاکنون افزون‌بر پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که بیش‌از بر چهار هزار موقوفه به مساجد اختصاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha