گازرسانی به ۳۴ روستای استان اردبیل آماده افتتاح است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از آماده افتتاح شدن گاز ۳۴ روستای استان با یک‌هزار و ۸۳۰ خانوار در شهرستان‌های مشگین‌شهر ، خلخال ، پارس‌آباد و بیله‌سوار برای دهه مبارک فجر خبر داد.

میرسعید سیدمتین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات گازرسانی به ۳۴ روستا در قالب ۹ طرح اجرا شده و امتداد شبکه‌گذاری ۱۸۵ کیلومتر و با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۵۷۵ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در دهه فجر امسال همچنین کلنگ عملیات چهار طرح گازرسانی به ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال در شهرستان‌های اردبیل، خلخال ، گرمی و کوثر به زمین زده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با تشریح یکی از طرح‌هایی که در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد، گفت: خط انتقال تقویتی ۲۴ اینچ شمال استان طی چهار مرحله اجرا خواهد شد که مرحله اول آن به طول ۷۳ کیلومتر آغاز شده و مرحله دوم نیز همزمان با مرحله نخست به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدمتین اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه مهندسی و توسعه زیرساخت‌ها نظیر شروع عملیات خط انتقال تقویتی شمال استان برای تامین گاز پایدار شهرهای شمالی و گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتاری شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز در دست اجراست.

وی تحقق دولت الکترونیک را زمینه‌ساز تسهیل و تسریع پاسخگویی و چابک‌سازی فرآیندهای خدمت‌رسان عنوان کرد و افزود: در این راستا اقداماتی از جمله صدور قبوض آنی، حذف قبوض کاغذی، ایجاد میز خدمت الکترونیکی و ارائه خدمات در بستر وب انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین با تبریک دهه فجر از مردم استان خواست استفاده صحیح ، ایمن و صرفه‌جویی در مصرف گاز را مدنظر داشته باشند.

شرکت گاز استان اردبیل بیش از ۵۴۳ هزار مشترک گاز دارد و همه ۲۹ شهر و یک‌هزار و ۴۷۱ روستا در این استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد خانوار شهری و بیش از ۹۷ درصد خانوار روستایی این استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha