۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85011952
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰ میلیارد ریال برای ساماندهی چشمه آبگرم «ایوب» بجنورد جذب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای ساماندهی چشمه آب گرم «ایوب نبی» در شهرستان بجنورد جذب شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث خراسان شمالی، علی مستوفیان در این خصوص اظهار کرد: با جذب این اعتبار در مرحله اول تامین آب شرب بهداشتی برای مسافران و زائران ورودی به استان و تکمیل تاسیسات مورد نیاز خدمات گردشگران از جمله ساماندهی محوطه، احداث سکو و آلاچیق و سرویس بهداشتی و بهسازی استخرها در دستور قرار می گیرد.

وی افزود: با پیش‌بینی طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد زیرساخت‌های لازم بی تردید جذب زائران و گردشگران، اقتصاد جوامع محلی در منطقه ایوب پیغمبر توسعه خواهد یافت.

مستوفیان خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری ضعیف در این محل پیش از این دستور تشکیل کمیته ویژه سرمایه گذاری و رسیدگی به این مجموعه توسط وزیر میراث صادر شده است.

چشمه آبگرم ایوب پیامبر در شمال روستای حاجی عبدالوهاب معروف به ایوب از توابع دهستان گیفان در فاصله ۹۵ کیلومتری شمال بجنورد قرار دارد.

مجموعه آبگرم «ایوب» این محل از موقوفات خراسان شمالی است و علاوه بر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز متولی اداره امور آن است و در حاشیه استخر آبگرم، مقبره ای وجود دارد که اهالی آن را منسوب به ایوب پیغمبر (ع) می دانند.

آبگرم ایوب تنها آبگرم طبیعی موجود در خراسان‌شمالی است و حال حاضر در این محل ۲ استخر مجزا از حوض اصلی قرار دارد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه در دهه فجر

مستوفیان در ادامه تصریح کرد: با فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، ۶ پروژه گردشگری در خراسان شمالی افتتاح و چهار پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: این پروژه‌ها شامل هتل، مجتمع گردشگری، بازارچه صنایع‌دستی، اقامتگاه بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی و تجهیز سیستم مخزن مجموعه مفخم و مرمت بافت تاریخی روستای رویین است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال است که به طور مستقیم برای ۱۱۸ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند.

این استان دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، دو منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha