رعایت توامان حقوق پیمانکاران عمرانی و بیت‌المال ضروری است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: حقوق اشخاص و پیمانکاران همچنین حقوق عمومی و بیت‌المال در قراردادهای عمرانی باید توامان رعایت شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در نشست شورای فنی استان از درخواست پیمانکاران برای رسیدگی به وضعیت تامین منابع مالی گفت و افزود: لازم است اشکال نحوه و تغییر شیوه تامین منابع مالی پروژه‌ها به‌صورت نقدی و اسناد خزانه به‌طور کارشناسی بررسی و تعیین تکلیف شود تا ضمن رعایت قوانین و ضوابط پیمان، حقی از بیت‌المال یا اشخاص و پیمانکاران ضایع نشود.

وی تصریح کرد: تضییع حقوق چه از جانب بیت‌المال چه از جانب پیمانکاران مردود بوده و محل اشکال است لذا باید با نگاه دقیق و نظر کارشناسی، بررسی و تصمیم‌سازی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اعضای شورای فنی فارغ از مسئولیت اداری خود باید با بررسی دقیق و کارشناسی و در نظر گرفتن قوانین و ضوابط به عدالت رأی دهند لذا در جایی که حق فردی ضایع می‌شود از آن استیفا کرده و در جایی که بیت‌المال در حال تضییع است، با آن برخورد شود.

وی در ادامه بررسی دستور کارهای این نشست تاکید کرد: ساختمان‌های اداری باید طوری طراحی و ساخته شود که ملاحظات پدافند غیرعامل در آن رعایت شوند.

در این نشست درخواست‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درخصوص استخر حاجی‌آباد، انجمن پیمانکاران عمرانی درباره اختلاف شرکت جهان فولاد و اداره کل امور عشایر، شرکت تعاونی کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری مرتعداران و دامداران شهرستان قاینات درخصوص اختلاف با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بررسی شد.

همچنین درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص اختلاف نظر با شرکت آلیاژ پی شرق و سازمان بسیج سازندگی در زمینه واگذاری پروژه‌ها به‌صورت امانی همچنین گزارش اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهگی، گردشگری و صنایع دستی درباره محل احداث موزه بزرگ استان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی درخواست‌های اداره کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی درخصوص سنگ‌های مصرفی در پروژه‌های مرتبط و اداره کل حفاظت محیط زیست در مورد اعمال بخشنامه‌های مرتبط با قرارداد به جلسه آتی شورای فنی استان موکول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha