دستاوردهای سفر  ضرغامی به شرق فارس، توجه به نوبندگان‌ فسا و ساماندهی عروس تنگه های ایران

شیراز-ایرنا-وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از برخی آثار در شرق فارس گفت: مراسم شام غریبان و بافت تاریخی نوبندگان فارس ظرفیت های ویژه گردشگری مذهبی به شمار می‌روند و به آن توجه ویژه خواهد شد.

عزت الله ضرغامی روز شنبه در بازدید از بافت تاریخی نوبندگان فسا و خانه تاریخی حاج خورشید اظهار کرد: این خانه تاریخی ۱۳۷۵ متر زیربنا و نیاز به طرح ویژه برای مرمت دارد و در سال ۹۱ به ثبت ملی رسیده است و متعلق به اواخر قاجار است و این خانه خوب حفظ شده است و می تواند محل رویدادهای فرهنگی و پاتوق خوبی برای جوانان در اوقات فراغت باشد که با محوریت مالک آن برای این اقدامات تلاش می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مسجد جامع نوبندگان هم ثبت ملی شده است و برای مرمت آن پیگیری های لازم انجام می شود.

ضرغامی، صنایع دستی نوبندگان را فرصت خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: صنایع دستی و "روال "که نوعی روکش کفش است ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی نوبندگان است.
او با اشاره به ثبت ملی مراسم شام غریبان نوبندگان گفت: این رویداد مذهبی فرصت خوبی در گردشگری است.کف سازی سه راه عشق در بافت تاریخی نوبندگان مورد توجه قرار می گیرد و خانه تاریخی ابراهیم سامانی و خانه تاریخی میرزا محمد صالحی از ظرفیت های خوب این بافت تاریخی به شمار می رود و سکونت ۵۰۰ خانوار در این بافت تاریخی نشان از ظرفیت مطلوب این روستاست که می تواند در حوزه گردشگری مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برای مرمت اضطراری سقف و دالان ورودی خانه صالحی دستور ویژه صادر می شود و با هماهنگی مالک برای سرمایه گذاری و تغییر کاربری مناسب اقدامات لازم انجام می شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

زمینه حضور سرمایه گذاران در تنگه گلابی داراب فراهم شود

ضرغامی همچنین در بازدید از تنگه گلابی داراب نیز گفت: این جاذبه طبیعی دارای آب بسیار شفاف و زلالی است اما متاسفانه سرمایه گذاری خوبی نشده و در حد بسیار ابتدایی قرار دارد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در این محل مشکلاتی مثل هماهنگی با دستگاه هایی مانند هلال احمر وجود دارد که برای رفع آنها رایزنی می کنیم‌.
وی اضافه کرد: باید اقداماتی به انجام برسد تا زمینه برای جذب سرمایه گذار محلی و بومی تقویت شود و خدمات مختلف ارایه شود تا گردشگران بتوانند از این جاذبه گردشگری استفاده موثر کنند.

ایجاد بستر سرمایه گذاری برای تله کابین در تنگه رغز داراب

وی در رابطه با تنگه رغز داراب هم گفت: سرمایه گذاری برای تله کابین برای استفاده از طبیعت بکر تنگه رغز نقش موثری دارد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص حمایت از احداث هتل در این منطقه افزود: آمادگی برای ارایه تسهیلات گردشگری برای ایجاد مراکز اقامتی در تنگه رغز به عنوان عروس تنگه های جهان را داریم.
وی تاکید کرد: تنگه رغز مرکز گردشگری ماجراجویانه است و راه اندازی تله کابین در آن نتایج مطلوبی در پی دارد.
ضرغامی اعلام کرد: بسته های مختلف گردشگری در نقاط مختلف تعریف شده که برخی بی نام هستند و با انتخاب محل به عنوان سرمایه گذار به آنها واگذار خواهد شد.

داراب در ۲۵۴ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز به منظور بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان های فسا و داراب وارد فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز شد و مورد استقبال رسمی استاندار فارس قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفری یک‌روزه، از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری این شهرستان‌ها بازدید داشت.

ضرغامی در سفر به شهرستان داراب از شهر تاریخی دارابگرد، تنگ رغز، خانه سوخکیان و آثار شاخص این شهرستان بازدید کرد. وی همچنین با حضور در شهرستان فسا به بازدید از بافت تاریخی روستای نوبندگان، موزه شهرستان فسا و خانه سلیمان پور پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha