نیروهای امدادی شمالغرب کشور به یاری شهروندان زلزله زده خوی شتافتند +فیلم

ارومیه - ایرنا - فرماندار خوی گفت: امداد رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و سایر نیروهای امدادی که از استان‌های همجوار عازم خوی شده‌اند به شهروندان زلزله زده با سرعت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح اله کاظمی بامداد یکشنبه در یک گفت وگوی خبری افزود: همه نیروهای کمک رسان در ستاد مدیریت بحران آماده کمک هستند و مدارس و مساجدی که از نظر استحکام محکم ترند آماده پذیرش و اسکان مردم هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در فیرورق و خوی در حال راه اندازی است، اظهار کرد: کمپ‌های ایجاد شده نیز آماده پذیرش شهروندان هستند و مردم لازم است با ما همراهی کنند.

بیشتر بخوانید:

مدارس شهرستان‌های خوی، چایپاره، سلماس و سردشت یکشنبه غیرحضوری است

همه راه های ارتباطی خوی باز است

فرماندار خوی ادامه داد: از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و شهرستان‌های همجوار همچنان امداد گرانی در منطقه فیرورق و روستاهای اطراف و قسمتی در خوی مستقرند و تعدادی هم در مسیر پیوستن به این تیم‌ها هستند.

کاظمی اضافه کرد: قسمت‌هایی از خوی و بخش فیرورق و حدود ۷۰ روستای همجوار را زلزله در بر گرفته که تخمین زده می‌شود میزان تخریب ها از زلزله‌های قبلی بیشتر باشد.

به گزارش ایرنا، زلزله ای ۵.۹ ریشتری شنبه هشتم بهمن ماه شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی را لرزاند و موجب تخریب برخی ابنیه و آسیب به هموطنان خویی شده است.

بارش برف نیز در این شهرستان از ساعاتی پیش شروع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha