یاد ۲۴۸ شهید گلگون کفن صنعت حمل و نقل ریلی کشور گرامی داشته شد

شهرری- ایرنا- مراسم گرامیداشت شهدای صنعت حمل و نقل ریلی و سی و ششمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام علیرضا نوری در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم گرامیداشت شهدای صنعت حمل و نقل ریلی و سی و ششمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید علیرضا نوری با حضور اسماعیل (محمد) کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی ( فرمانده وقت لشکر محمد رسول الله در زمان دوران دفاع مقدس )، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و مسئولان راه آهن در سالن دعای ندبه بهشت زهرا واقع در قطعه شهدا برگزار شد.

این آئین از ساعت ۹ صبح امروز/یکشنبه/ با حضور پرشکوه و شمار مردم شهید پرور آغاز شد و با قرائت زیارت عاشورا ادامه یافت.

 یاد ۲۴۸ شهید گلگون کفن صنعت حمل و نقل ریلی کشور گرامی داشته شد

اجرای زنده سرود مقدس کشورمان و دیگر آهنگ های انقلابی توسط یگان ویژه سرود سپاه محمد رسول الله از دیگر برنامه هایی بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

ایثار شهدای حمل و نقل ریلی روایتگری شود

سرهنگ رضا خسروی مسئول پایگاه شهدای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در این آئین گفت: پیشینه این مجلس به بیش از ۳ دهه قبل بر می گردد که بعد از شهادت علیرضا نوری، همرزمان ایشان به صورت خودجوش هر سال مراسمی برگزار می کنند.

وی ادامه داد: باید بیشتر به روایت ایثار شهدای حمل و نقل ریلی پرداخته شود و واقعا در این باره ما خلا و ضعفی داشتیم؛ شهدایی که به پشتیبانی از نیروها با صنعت و تخصص خود پرداختند.

 یاد ۲۴۸ شهید گلگون کفن صنعت حمل و نقل ریلی کشور گرامی داشته شد

به گفته خسروی، در این حوادث اخیر که دشمن برای براندازی برنامه ریزی کرده بود، لوکوموتیوران شهید قجری، وقتی با پرتاب مواد آتش زا مواجه می شود در لوکوموتیو آتش گرفته می ماند تا آن را متوقف کند و فاجعه ی دیگری رخ ندهد؛ درصورتیکه می توانست به بیرون بپرد.

پیشرف از دیدگاه پسر شهید نوری

حامد پسر شهید نوری در این مراسم گفت: سال ۶۴ که خیلی پدر را نمی توانستیم ببینیم تصمیم گرفتیم که به اندیمشک برویم تا پدر را ببینم؛ بخاطر بمباران شدید در یک سال ۹ بار مدرسه عوض کردم.

وی ادامه داد: ۴ آذر آن سال ۵۷ هواپیما به اندیمشک حمله کردند و به معنای واقعی شهر را شخم زدند؛ مردم با فشار آب مجبور بودند که پیکر شهدا و اجساد را از بالای درخت به پایین بیاورند؛ من ۷ ساله بودم و این تصاویر را دیدم.

 یاد ۲۴۸ شهید گلگون کفن صنعت حمل و نقل ریلی کشور گرامی داشته شد

فرزند شهید نوری افزود: چندی پیش یک پهباد آمریکایی وارد مرزها می شود و سپاه آن را می زند در هندسه ذهنی و معرفتی من به معنای پیشرفت است.

نوری خاطر نشان کرد: وقتی سردار سلیمانی شهید می شود و سپاه عین الاسد را با خاک یکی می کند؛ این قلب ما را تسکین می دهد.

به گزارش ایرنا، بنابر اسناد موجود صنعت حمل و نقلی ریلی کشور ۲۴۸ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

«شهید علی‌رضا نوری» از مدیران کارآمد نظام در سال‌های نخست انقلاب اسلامی و از جمله فرماندهان برجسته میدانی سپاه در عرصه جنگ‌های نامتقارن و در صحنه نبردهای منظم دوران دفاع مقدس بود.

قائم‌مقام فرماندهی لشکر ۲۷ محمّدرسول‌الله (ص) و مسئول حراست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از جمله مسئولیت های این شهید بزرگوار بود.

مهندس نوری اصالتاً اهل شهرستان ساری از استان مازندران بود.

 یاد ۲۴۸ شهید گلگون کفن صنعت حمل و نقل ریلی کشور گرامی داشته شد

این فرمانده به دلیل آن‌که از مدیران رده بالای راه‌آهن دولتی ایران و همچنین از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران منطقه ۱۰ استان تهران محسوب می‌شد، مسئولیت فرماندهی بخشی از نیروهای اعزامی از تهران به جبهه‌های جنگ را نیز بر عهده می‌گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha