هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه فناوری ارتباطات در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شد

گچساران- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی این استان طرح تعریف شده که تعدادی از آنها در دست اجراست.

محمود رادمنش روز یکشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰ طرح در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تعداد طرح ها در زمینه توسعه ارتباطی و ساخت سایت جدید ارتباطی، توسعه شبکه زیر ساخت مبتنی بر فیبر نوری بین شهری و روستایی است.

رادمنش تصویب و تزریق این میزان اعتبار به منظور توسعه زیرساخت استان از سوی وزارت ارتباطات را از اقدامات بزرگ و زیرساختی دولت سیزدهم در استان اعلام کرد.

وی ابراز کرد: هم اکنون ۷۲ سایت اینترنتی برای دسترسی به اینترنت با کیفیت، بهینه سازی و ارتقا در مناطق مختلف استان در حال توسعه است.

رادمنش افزود: همچنین عملیات ساخت بیش از ۲۵ سایت جدید در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در دست اجراست.

یکهزار کیلومتر فیبر نوری در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است

وی تصریح کرد: یکهزارو ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای تقویت زیرساخت های ارتباطی در این استان در دست اجراست.

رادمنش گفت: این میزان فیبر نوری در قالب ۳۰ طرح با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات استان از اتصال روستاهای بالای ۲٠ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت نیز خبر داد و گفت: در خصوص رفع کامل مشکلات پوشش جاده‌ای استان اقدامات لازم انجام می شود.

وی تصریح کرد: در آینده نه چندان دور، تمام شهرها و روستاهای استان شبکه پر سرعت فیبر نوری خواهند داشت.

رادمنش گفت: ۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha