هشدار وزیر خزانه داری آمریکا نسبت به بروز فاجعه اقتصادی در این کشور

تهران- ایرنا- وزیر خزانه‌داری دولت آمریکا با ابراز خشم نسبت به پرداخت نشدن بدهی‌های دولتی، هشدار داد چنانچه کنگره سقف بدهی‌ها را افزایش ندهد اقتصاد ایالات‌متحده سقوط می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسیوس، «جنت یلن» گفت که از پرداخت نشدن بدهی های آمریکا عصبی است و چنانچه کنگره سقف بدهی را در تابستان امسال افزایش ندهد، آمریکایی ها احتمالا با رکودی وحشتناک روبرو می شوند.

به نظر می رسد پیش‌بینی های سیاه وزیر خزانه داری ایالات متحده از اقتصاد کشورش، بخشی از تلاش دولت «جو بایدن» به منظور اعمال فشار بر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس جدید نمایندگان برای افزایش بدون تاخیر و تردید سقف بدهی ها است.

یلن که پس از پایان سفر ۱۰ روزه به قاره آفریقا از ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی با اکسیوس گفت و گو می کرد، گفت: البته، این من را عصبی می کند. این چالشی ویرانگر و فاجعه بار است و در صورت نکول ( پرداخت نشدن بدهی) ما با یک بحران مالی مواجه می شویم و من معتقدم که ما در کشور رکود خواهیم داشت.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: اگر دولت نتواند بدهی جدیدی صادر کند، اقتصاد سقوط می کند. یلن سپس خاطرنشان کرد که هزینه ها نیز باید به منظور مطابقت با درآمدهای مالیاتی کاهش یابد.

براساس گزارش ها از آنجا که آمریکا به دنبال یک رابطه بلندمدت در تمامی حوزه ها از امنیت غذایی گرفته تا برق رسانی روستایی است، سفر یلن به آفریقا نیز با هدف متقاعد کردن مقام های این قاره از جمله رهبران تجاری و کشاورزان صورت گرفته است.

کارشناسان بر این باور هستند که مانند حمله روسیه به اوکراین، هرگونه رکود اقتصادی در آمریکا تاثیرات بسزایی در سایر کشورها جهان خواهد داشت و از نخستین پیامدهای آن این است که وام گرفتن در برخی از فقیرترین کشورهای جهان گران‌تر تمام می شود.

گفته می شود یلن اگرچه نسبت به پیامدهای تعلل کنگره درخصوص افزایش سقف بدهی های دولت هشدار داده، امادر عین حال تمایلی به صرف ساعت ها مذاکره با «کوین مک کارتی» رئیس جدید مجلس نمایندگان ندارد.

وی در این گفت و گو همچنین تاکید کرد که رئیس جمهوری و رهبران کنگره مسئول یافتن راهی برای افزایش سقف بدهی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha