دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی برای جوانی جمعیت فرهنگ‌سازی کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت و گذر از بحران پیری و کاهش جمعیت رسالت مهم دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی است و باید در این زمینه تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت قانون جوانی جمعیت که با حضور کارشناسان فرهنگی برگزار شد، افزود: ارائه راهکار برای ازدواج جوانان، فرزندآوری، جوانی جمعیت و همچنین شناسایی عوامل رغبت جوانان و خانواده‌ها به فرزندآوری باید در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش نرخ فرزندآوری برای زوج‌های جوان در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی برای موفقیت در این زمینه باید قوانین و مصوبات دولت را مطالعه و نسبت به تبیین این برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

او بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از متولیان این امر می‌تواند با اجرای برنامه‌های راهبردی دولت در ارتباط با مشوق‌های حمایتی از زوج‌های جوان در راستای ترویج فرزندآوری به معنی واقعی فرهنگ‌سازی‌ لازم را در جامعه انجام دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: برای جوان‌سازی جمعیت علاوه بر تبلیغ و فرهنگ‌سازی از سوی ادارات و نهادهای فرهنگی، دولت نیز باید برنامه‌های شاخصی مانند تجلیل از خانواده های پرجمعیت، ارائه تسهیلات فرزندآوری، پرداخت آسان و بدون دردسر و وام ازدواج و دادن ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها در نظر بگیرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری را یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه ایرانی برشمرد و ادامه داد: زنگ پیری در کشور به صدا در آمده و خطر پیری در آینده نه چندان دور جامعه ایران را تهدید می‌کند.

وی همچنین به مناسبات ملی و مذهبی در ایام پیش رو اشاره کرد و گفت: گرامیداشت اعیاد ماه رجب، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر باید باشکوه و محتوای فرهنگی و دینی غنی در مناطق مختلف استان اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha