ارزیابی خسارت وارده در ۲۶ روستای زلزله زده خوی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به حضور ارزیابان برای بررسی میزان آسیب‌های وارد شده به واحدهای مسکونی از زلزله شب گذشته خوی گفت: کارشناسان این نهاد بررسی میزان خسارت‌ها را در ۲۶ روستا آغاز کردند.

جعفر برزگر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صدد هستیم ارزیابی میزان خسارت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خوی با تلاش شبانه روزی کارشناسان ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سریعترین زمان ممکن انجام گیرد.

به گفته وی، ۷۵ تیم ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناطق زلزله زده شهرستان خوی اعزام شده‌اند.

برزگر اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و شرایط منطقه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تمامی توان در ارزیابی واحدهای خسارت دیده مناطق زلزله زده روستایی و شهری پای کار است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از مردم روستاهای خسارت دیده از زلزله درخواست کرد که با ارزیابان همکاری لازم را داشته باشند تا به سرعت روند ارزیابی به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس شد و باعث نگرانی مردم گردید.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد.

استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین آمار مصدومان زلزله ۵.۹ ریشتری رخ داده در شهرستان خوی گفت: این حادثه تاکنون ۸۱۶ مصدوم و سه نفر فوتی داشته است.

به گفته محمدصادق معتمدیان، ۶۰ نفر از مصدومان در بیمارستان این شهرستان بستری و ۶۴ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha