۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85012900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۲ میلیون نهال در کاشان هدف گذاری شد

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85012900
کاشت ۲ میلیون نهال در کاشان هدف گذاری شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از هدف‌گذاری چهارساله برای کاشت ۲ میلیون نهال در کاشان خبر داد.

محمدمهدی شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نهضت کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال در کشور در دولت سیزدهم مصوب شده و هدف گذاری ما کاشت ۲ میلیون نهال طی چهار سال آتی است هرچند ممکن است این تعداد افزایش یابد.

وی اظهار کرد:بنا داریم با شرکت های تولیدی در منطقه برای کاشت نهال مذاکره کنیم که در این صورت تعداد نهال های غرس شده بعد از چهار سال بیشتر از ۲ میلیون نهال می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان بیان کرد: استاندارد فضای سبز در کاشان به دلیل مشکل کم آبی یک سوم متوسط جهانی است و باید به ازای هر نفر ۳۰ متر مربع فضای سبز داشته باشیم تا به استاندارد مطلوب برسیم در حال حاضر به ازای هر نفر ۱۰ متر مربع فضای سبز داریم.

شریفی گفت: با کاشت ۲ میلیون درخت طی چهار سال میزان سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۲۰ متر مربع می شود و ما به دنبال کاشت گونه های دیم مثل بادام کوهی یا اسکوپاریا برای تحقق استاندارد فضای سبز در کاشان هستیم.

وی افزود:۲۰۰ هزار درخت گونه دیم از سال ۱۳۹۹ تاکنون در هزارو۵۰۰ هکتار اراضی در روستاهای کوهستانی اطراف کاشان مثل روستاهای برزآباد،کله،ازوار و اسحاق آباد کاشته ایم و در ۳۷۰ هکتار از اراضی اطراف کاشان طی سال های گذشته نهال کاشته شده و امروز ۱۹۰۰ هکتار جنگل دیم در روستاهای اطراف کاشان داریم و اگر کاشت ۲ میلیون نهال طی چهار سال آتی محقق شود به سرانه مطلوب فضای سبز می رسیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha