۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85012905
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: طی یک دهه گذشته از حوزه جوانان غفلت کردیم

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: طی یک دهه گذشته در امور مربوط به جوانان، ظرفیت‌ها و نیازهای آنان غفلت کردیم و دشمنان نیز این غفلت ما را نشانه گرفتند وامروز باید تلاشی مضاعف در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه درچهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان اظهار کرد: شورای عالی جوانان پس از یک دهه وقفه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی احیا شده و باید همت و تلاش بیشترشود تا عقب‌ماندگی ما در حوزه جوانان برطرف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دولت سیزدهم بر اساس منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، جوان کردن و ایجاد نشاط در جامعه را در دستور کار خود قرار داده و هم‌اینک نیز پس از یک دهه، شورای عالی جوانان احیا شده است.

وی ادامه داد: البته دشمنان از غفلت ما استفاده می‌کنند ودر اغتشاشات اخیر نیز شاهد بودیم که اکثر افراد بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بودند که فریب دشمنان را خوردند و در این راستا دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش بیشتری انجام دهند تا ارتباط جوانان و نوجونان ما با خانواده، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مساجد بیشتر شود.

استاندار گیلان بیان کرد: با نصیحت و موعظه نمی توان با این نسل گفت و گو کرد باید طرح و برنامه اصولی و رویکردهایی به تناسب روحیات و اقتضائات این نسل داشته باشیم و شرایطی را ایجاد کنیم تا جوانان ما به خوبی راه درست را از انحراف تشخیص دهند.

وی تصریح کرد: همچنین باید در زمینه اعتقادات و باورهای دینی جوانان و نوجوانان بیشتر کار شود و آگاهی های دینی و اجتماعی آنان ارتقا یابد تا در دام دشمنان بویژه در عرصه فضای مجازی گرفتار نشوند.

وی اضافه کرد: با پیشنهادهای کارشناسانه می‌توان از نبوغ فکری، توانایی و استعدادهای جوانان به خوبی در جامعه بهره ببریم ضمن آنکه شرایط را برای حضور جوانان در جامعه تسهیل کنیم.

عباسی در ادامه این جلسه به وضعیت جوانان در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی اصولی برای آینده گیلان انجام دهیم برای آنکه بدانیم این استان تا یک دهه دیگر چه شرایط و چه تعداد نیروی جوان خواهیم داشت.

وی گفت: البته جامعه را باید به سمت جوانی سوق دهیم ضمن آنکه باید مشخص شود که نیروهای جوان ما چه میزان مسکن و شغل نیاز دارند و باید توازن در همه نقاط گیلان ایجاد شود و همه شهرها از امکانات مناسبی برخودار شوند.

استاندار گیلان در خاتمه اظهار کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا جوانان ما به زادگاه خود حتی در روستاها نیز بروند چون هم‌اینک کاهش نیروهای مولد نگران کننده است و حتی در بخش تولید کشاورزی سنتی نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم.

در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha