امام جمعه کرج:  دستگاه های فرهنگی کشور از موازی کاری پرهیز کنند

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به ویژگی های فرهنگی نقاط مختلف کشور گفت : انتظار می رود دستگاه های فرهنگی با اتخاذ روش های خاص در ارائه خدمات خود از موازی کاری پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه فرهنگ بسیار حساس است و دشمنان برای آلوده کردن و از بین بردن فرهنگ ، کار فرهنگی انجام می دهند.

وی اظهار کرد: مقدمه یک ناهنجاری در جامعه یک کار فرهنگی حساب شده و طراحی شده است و از آنجا که کار فرهنگی دیر جواب می دهد مردم هم به یکباره ضدفرهنگ نمی شوند و در مسیر غلط قرار نمی گیرند.

امام جمعه کرج به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز اشاره کرد و گفت: این وضعیت نتیجه یک کار فرهنگی ۴۰ ساله است در حالیکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و امام راحل فرمودند که ما انقلاب کردیم تا مسجدها آباد شوند.

وی با بیان اینکه اساس انقلاب یک کار فرهنگی بود، اظهار کرد: پس باید از همان موقع برنامه ریزی و کار شروع می شد ولی درگیر مسایل مختلفی شدیم و آرام آرام افرادی در دستگاه هایی آمدند که نباید می بودند و تصمیم سازی هایی صورت گرفت که نتیجه آن این وضعیت شد.

آیت الله حسینی همدانی یکی از دغدغه های مهم کشور در زمان حاضر را دغدغه فرهنگی دانست و گفت: اکنون از یک سو در جنگ شدید فرهنگی هستیم که مقابله با آن کار فشرده، پیچیده و با طرح و برنامه اساسی می خواهد تا بتوانیم نسل پیش رو را هدایت و نگه داریم و نگذاریم از دست برود.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: این بیانیه به ما کمک می کند تا به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم که ۲ مرحله آن تاکنون طی شده و در حال گذر از مراحل سوم ، چهارم و پنجم هستیم.

آیت الله حسینی همدانی روح حاکم بر این بیانیه را دولت کریمه حضرت ولی عصر (عج) عنوان کرد و گفت: مقصد و مسیر بر ما معلوم است و سرفصل های هفتگانه این بیانیه برخی مستقیم با فرهنگ ارتباط دارد و برخی نیازمند ایجاد زیرساخت های فرهنگی است.

وی به تولیدات فاخر تلویزیونی و سینمایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و افزود: طی این سال ها چه تعداد فیلم درجه الف در کشور تولید شده در حالیکه کشورها متخاصم در شبکه های ماهواره ای سریال هایی درست کرده اند که بر فکر و فرهنگ مردم ما تاثیر گذاشته است.

حوزه تئاتر نیازمند بازنگری است

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما در موضوع فرهنگ جزیره ای عمل می شود، گفت: در حوزه تئاتر کاستی های فراوانی دیده می شود که نیازمند بازنگری است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه برخی برنامه ها تئاتر ۱۰۰ درصد سخیف و مقابله با انقلاب و دین داشته است ، اظهار کرد: چون ارتباط سیستمی برای برنامه ریزان کار فرهنگی نیست و در یک راستا کار نمی کنند شاهد این وضعیت هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی ما پیوست فرهنگی ندارد، گفت: مساله شناسی در برنامه های فرهنگی از نیازها است و باید بدانیم مساله و مشکل چیست که اگر مشکل حل نشود به بحران تبدیل می شود.

امام جمعه کرج افزود: اکنون مشکل فرهنگ به مساله برای آفایان تبدیل نشده و وقتی این اتفاق نمی افتد هر کسی فعالیت خود را می کند ولی برآیند نیروها به سمت جلو نیست و هیچکس بر دیگری اثرگذار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه کار در وزارت فرهنگ بسیار سخت است، اظهار کرد: یکی از بخش های فعالیت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در حوزه موسیقی است که دهها زیر شاخه دارد ؛ یکی از آن ها موسیقی پاپ است که باید برای نجات آن راهکار داشت که البته راهش هست و باید انجام داد.

امام جمعه کرج افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاستگذار کلان فرهنگی در بخش سینمای خانگی می تواند ورود و تصمیم گیری کند.

وی تصریح کرد: استان البرز یا ایران کوچک با وجود داشتن فرهیختگان بسیار خوب با مشکلات فرهنگی و هنری مواجه است ؛ در این استان بزه های ویژه ای دیده می شود که کار را در دستگاه قضا و پلیس خیلی سخت کرده است؛ به طوریکه پرونده های کلانی در این استان داریم .

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه گروه های فرهنگی هنری باید در استان فعالیت شان شدت یابد، افزود: البرز یک استان سیاسی است که تمام فعالیت ها تحت الشعاع آن قرار می گیرد .

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در استان نیز تا جایی که توانسته کار خود را انجام داده ولی با چالش هایی نیز روبرو بوده ایم و اعضای آن مسوولان دستگاه ها هستند در حالیکه اعضای آن باید افراد متخصص باشند و در این جلسه نباید تضارب آرا باشد.

امام جمعه کرج گفت: برش استانی مهندسی فرهنگی از سال ۱۳۹۳ آغاز ، تصویب و کتاب آن تدوین شد که اکنون نتیجه آن در استان اجرا می شود و مربوط به خانواده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha