دولت سیزدهم اقدامات موثری در رفع مشکل زباله سراوان رشت انجام داده است

رشت - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به مشکلات ۴۰ ساله محل دفن زباله در سراوان رشت گفت: طی یک سال گذشته در دولت سیزدهم اقدامات موثری برای کاهش مشکلات ناشی از دفن زباله این منطقه انجام شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدیدهای پیشین خود از این منطقه اظهار کرد: هدف از بازدید امروز نیز بررسی میزان پیشرفت کار برای رفع مشکلات است، موضوع پسماند و شیرابه‌های ناشی از آن در کنار آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود رشت و تالاب بین‌المللی بندرانزلی در گیلان از جمله دغدغه‌های من و مدیران استان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بر اساس اذعان برخی از اهالی منطقه سراوان مبنی بر انجام اقدامات برای کاهش مشکلات اضافه کرد: در زمان حاضر تلاش شده تا پسماند در منطقه جمع‌آوری و جلوی ریزش شیرابه آن به منابع آبی گرفته شود ضمن اینکه حوضچه‌هایی احداث شده تا این شیرابه‌ها در آنها جمع‌آوری و تصفیه شود.

بر اساس آخرین اطلاعات محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت کوهستانی از زباله به ارتفاع ۹۲ متر بر روی هم تلنبار شده و طبق آخرین برآوردهای رسمی و غیررسمی حجم این زباله بالغ بر یک میلیون تن می باشد.

سراوان، دهستانی از توابع بخش سنگر شهرستان رشت در استان گیلان و مردمان این دهستان هر از چندگاهی به دلیل وضعیت نامناسب در محل دفن زباله در این منطقه دست به اعتراض می زدند.

سرپرست شهرداری رشت روز گذشته در نشست اعضای شورای اسلامی شهر رشت با نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفته بود: انعقاد قرارداد عملیات بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت از نیمه دوم آبان ماه امسال منعقد شده، این قرارداد یک ساله است و تاکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یوسف یزدانی با بیان اینکه بر اساس قرارداد باید ظرف یک سال بهسازی و پوشش کامل محل دفن زباله در سراوان رشت انجام شود، اظهار کرد: برای تحقق این مهم نیاز به تامین منابع است.

زخم‌ عمیق سراوان رشت و امید به التیام

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha