۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85013040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ واحد صنعتی  راکد استان بوشهر به چرخه فعالیت بازگشتند

بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با حمایت مالی و اجرای مصوبه‌های کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع ۱۷ واحد صنعتی این استان که از چرخه تولید خارج شده بودند، به مدار فعالیت بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صفوی روز یکشنبه در برنامه پاسخگویی مسئولان استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: برای فعال شدن این واحدهای صنعتی ۲۱۱ میلیارد تومان تسهیلات از طریق تبصره ۱۸ و نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات رونق تولید به این واحدها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات واحدهای راکد یاد شده در زمینه‌های مختلف صنعتی فعال و با برخی از آنها با تغیییر کاربری و انتقال به سرمایه‌گذار جدید به فعالیت بازگشتند.

صفوی ادامه داد: بیشتر این واحدها در زمینه صنایع شیمیایی مانند سبدسازی، تولید محصولات پلاستیکی و نایلون، کانی غیرفلزی، بتادین، برق، الکترونیک و صنایع فلزی هستند.

بهره برداری از ۱۲ واحد صنعتی در دهه فجر

وی در مورد طرح‌های آماده افتتاح صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در دهه مبارک فجر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۱۲ واحد صنعتی با حضور مقامات ملی و محلی در این استان آماده بهره برداری هستند.

به گفته صفوی این واحدهای صنعتی با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح و راه اندازی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: با راه اندازی این واحدهای صنعتی ۵۳۰ فرصت شغلی در این استان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از این واحدها تولید کربنات کلسیم و آهک هیدراته با حجم سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد تومان است که محصول آن در مجموع صادر و در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر افتتاح می‌شود.

صفوی یادآور شد: بهره برداری از محصولات آرایشی و بهداشتی در شهرستان دشتستان با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان از جمله دیگر طرح‌های صنعتی افتتاحی استان بوشهر در دهه مبارک فجر است.

وی گفت: با راه اندازی این واحد آرایشی و بهداشتی ۱۵۰ فرصت شغلی در این استان فراهم می‌شود.

۱۷ واحد راکد صنعتی استان بوشهر به چرخه فعالیت بازگشتند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تولید لوازم خانگی، برق و الکترونیک، محصولات شیمیایی و کانی غیرفلزی را از جمله دیگر پروژه‌های افتتاحی صمت در دهه فجر عنوان کرد که امسال وارد مدار تولید می‌شوند.

اجرای کامل پنج مصوبه سفر هیات دولت در بخش صمت بوشهر

وی گفت: سهم صنعت، معدن و تجارت از دور نخست سفر هیات دولت به استان بوشهر هشت مصوبه بود که از این تعداد پنج مصوبه به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی و سه مصوبه در دست اجرا هستند.

صفوی با تاکید بر نقش مصوبه‌های سفر هیات دولت در توسعه صنعتی استان بوشهر افزود: با تامین مالی و تزریق اعتبارات صورت گرفته به واحدهای صنعتی؛ این واحدها یا به بهره بردرای رسیده و یا با تامین سرمایه در گردش امکان و زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای آنها فراهم شد.

وی ادامه داد: برخی از این مصوبه‌ها شامل حمایت‌های قانونی و مقرراتی بود که با اتفاقات رخ داده موجب توسعه صادرات و تقویت حوزه تولید شده است.

صفوی پیگیری برای تامین اعتبار ۱۷۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح پتروشیمی دنا در عسلویه، اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های داخل منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان، تامین مالی به مبلغ یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بصورت سندیکایی برای فعال کردن واحد پلی استر آریان بوشهر از جمله این مصوبه ها است.

وی اضافه کرد: همچنین پیگیری برای انتقال بخشی از منابع شرکت‌های دولتی و گردش حاصل از منابع آنها در راستای افزایش تسهیلات بانکی برای رونق تولید در استان، سرمایه گذاری مستقیم یا مشارکتی با بخش خصوصی در شهرستان‌های دارای نرخ بیکاری بالا، تامین مالی و پرداخت تسهیلات برای تامین مواد اولیه، تکمیل و راه اندازی طرح‌های اولویت دار استان از جمله دیگر مصوبه های صنعتی دور اول سفر هیات دولت به استان بوشهر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، تامین ۷۵۰ میلیون دلار در مدت سه سال از محل منابع صندوق توسعه ملی به منظور جایگزینی شناورهای ساخت خارج و یا دارای پرچم خارجی با شناورهای ساخته شده در کشور را از جمله مصوبه سفر هیات دولت به استان بوشهر عنوان کرد و افزود: این مصوبه در مراحل نهایی خود قرار دارد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط با تفاهم و توافق صندوق توسعه ملی با یکی از بانک‌های عامل امکان تزریق این تسهیلات به واحدهای شناورسازی استان فراهم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha