۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85013154
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فقدان قوانین متناسب چالش فعالیتهای دانش‌بنیان در گناباد است

گناباد-ایرنا- مدیر مرکز رشد فناوری گناباد گفت: فقدان قوانین متناسب و به روز نبودن آنها با شرایط و ظرفیتهای موجود از مشکلات مهم توسعه کمی و کیفی فعالیتهای دانش بنیان و شرکتهای فناور در این شهرستان است.

حسن تقوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قوانین موجود در ارتباط با فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان متناسب با شرایط و مشکلات موجود به روز نشده است که این مساله موجب دلسردی فعالان در این عرصه می شود، بنابراین نیازمند قوانین شفاف و کارآمد برای بهبود فعالیتهای این بخش هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم، برای توسعه فعالیتهای دانش بنیان باید قوانین شفاف و به روز تدوین شوند تا مشکلات فعالان این بخش کاهش یابد.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد گفت: در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله با روشهای نوآورانه در مقابل دشمن متجاوز بعثی ایستاده و از کشور دفاع کردیم و هم اکنون که در شرایط جنگ اقتصادی دشمنان قرار داریم باید قوانین در عرصه های اقتصادی و تولیدی و به خصوص فناورانه با یک سری روشهای نوآورانه در راستای حمایت از تولید به روز و روان سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه گرایش مسوولان و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گناباد به استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و فناور در سالجاری افزایش یافته است، گفت: ولی در عرصه عمل قوانین دست و پا گیر و به روز نبودن آنها فعالان این بخش را با مشکلاتی مواجه کرده است.

تقوی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالجاری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از مسوولان ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که قوانین مرتبط با فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان را متناسب با اقتضائات روز روان سازی کنند.

وی اظهار داشت: اجرای طرحها و فعالیتهای فناورانه علمی - کاربردی این مرکز منجر به اشتغال افزون ۸۰ نفر به صورت مستقیم در حوزه اقتصاد مبتنی بر دانش در گناباد طی سالجاری شد که این میزان اشتغال توسط ۳۰ شرکت فعال در مرکز رشد فناوری در زمینه‌های اشتغال دانش بنیان و کارگاههای وابسته و فعالیتهای برون سپاری به صورت دورکاری وابسته به این شرکتها انجام شده است.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد گفت: شرکتهای دانش بنیان و دانش محور با قابلیتهای خاص خود می توانند دغدغه عمومی جامعه و مسوولان ذیربط برای کاهش وابستگی های اقتصادی و ضرورت افزایش بهره‌وری تولید را جامه عمل بپوشانند و راههایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیابند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باعث افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع می‌شوند و با صرف کمترین انرژی‌ها به بالاترین سطوح ارزش افزوده دست می‌یابند.

مرکز رشد فناوری گناباد یکی از ۱۲ مرکز فناوری تحت پوشش پارک علم و فناوری خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهدو جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha