۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷
کد خبر: 85013454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش نرخ تورم و بیکاری در استان بوشهر

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۷
کد خبر: 85013454
کاهش نرخ تورم و بیکاری در استان بوشهر

بوشهر_ ایرنا_ استاندار بوشهر گفت: با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر شاهد کاهش نرخ تورم به ۴۳ درصد و نرخ بیکاری به ۷.۲ درصد هستیم.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز یک‌شنبه در شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: تعهد اشتغال استان بوشهر در سال جاری ۲۱ هزار فرصت شغلی است که تا به امروز ۲۳ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال ثبت و اشتعال ایجاد شده است.

وی افزود: چشم انداز ایجاد اشتغال برای استان بوشهر تا پایان سال جاری ۳۰ هزار فرصت شغلی است.

استاندار بوشهر عنوان کرد: مهمترین دسیسه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گروه گروه و قطعه قطعه کردن ملت ایران و ایجاد شکاف اجتماعی است که با بصیرت و هوشیاری مردم ناکام ماند.

محمدی‌زاده یادآور شد: یکی از هدف‌های دشمن از ایجاد اغتشاش‌های اخیر ایجاد فاصله و گسست بین مردم و نظام است که برای شکست این اقدام و توطئه دشمن با پشتوانه مردم باید برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: هرچند امروز این اقدام و توطئه دشمن با شکست روبرو شد اما ترمیم این آسیب‌ها نیاز به بازسازی و اقدامات جبرانی دارد.

محمدی‌زاده ادامه داد: مردم برای این انقلاب بهای سنگینی پرداخت کردند و باید بدانیم در مقابل خون‌های ریخته شده و سختی های مردم، مسئول هستیم و باید با برداشتن گامهای صادقانه در خدمت مردم باشیم.

دهه فجر را فرصتی مهم برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی با اشاره به گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: جوانان ما باید بدانند که اگر رژیم منحوس پهلوی بود این کشور تفاوت اساسی با قبل از انقلاب نکرده بود چون آنها همان موقع هم درآمد و ثروت داشتند اما آن ثروت و درآمد خرج مردم، عمران و آبادی کشور نمی شد و تنها نماد دولت ژاندارمی بود که با نشانه‌های بی‌احترامانه با مردم برخورد می کرد.

وی دهه فجر را فرصتی مهم برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر برنامه مهمی تدارک دیده شده که افتتاح و آغاز طرح‌های عمرانی و اقتصادی از آن جمله است.

استاندار بوشهر افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های عمرانی و اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این طرح‌ها به استثنای پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: دشمن به دنبال این بود که انسجام بین حکومت و مردم را از بین ببرد و خلیج فارس یکی از اهداف این سفر است.

محمدی زاده افزود: دشمن برای تحقیر کردن ایران اسلامی مرتب خلیج همیشه فارس را با عنوان خلیج ع رب ی معرفی می‌کند و در سفر رئیس جمهور تلاش می‌شود که به دشمنان این انقلاب ثابت کنیم هر نام دیگری برای این آبراهه جعلی است.

وی افتتاح طرحهای عمرانی و اقتصادی، برگزاری ۲ اجتماع مردمی در شهرستانهای بوشهر و دشتی، برپایی نمایشگاه آبزیان و برگزاری بازدیدها و دیدارها از جمله برنامه های سفر ۲ روزه رئیس جمهور است. 

عزم دولت سیزدهم اجرای پروژه های معطل مانده است

استاندار بوشهر گفت: عزم دولت سیزدهم  انجام کارها و پروژه هایی است که سال‌ها باقی مانده، حل نشده و تمام نشده است.

محمدی زاده آغاز ساخت بنادر در شهرهای گناوه، ریگ و دیلم استان بوشهر را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و گفت: هیچ دولتی برای توسعه بنادر شمالی استان بوشهر به دلیل گران بودن ساخت موج شکن فعالیتی انجام نداد اما با عزم و اراده دولت سیزدهم عملیات اجرایی توسه بندر گناوه در سفر هیات دولت به استان بوشهر آغاز و اجرای ۲ بندر دیگر نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی از افتتاح طرح آب‌شیرین‌کن در جنوب استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: طرح آب‌شیرین‌کن سیراف به جم که عملیات اجرایی آن ۱۴ سال پیش آغاز شده بود با تلاش در دولت سیزدهم به نتیجه رسید و در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه وضعیت آبرسانی شهرستان جم در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: در دور دوم سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به بوشهر ۱۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن سیراف به جم وارد مدار می‌شود و تا تابستان آینده این ظرفیت به ۲۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر از افتتاح آب‌شیرین‌کن وحدتیه دشتستان به ظرفیت تولید ۶۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز خبر داد و تصریح کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن مپنا بوشهر با ظرفیت تولید ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز آماده افتتاح می باشد، این درحالی است که تلاش می‌شود تمام ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب این پروژه وارد مدار بهره‌برداری شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: با افتتاح این طرح آبرسانی مشکل جیره‌بندی آب در بوشهر پس از سال‌ها برطرف می‌شود.

وی ساخت و آبگیری سد باغان و طرح‌های پرورش میگو را از دیگر طرح‌ها اعلام کرد و افزود: واگذاری طرح‌های پرورش میگو به صاحبان اصلی آن که مردم روستاهای همجوار این طرح‌ها هستند از دیگر برنامه‌هایی است که ۶۵۰ هکتار اراضی پرورش میگو به ۴۴۰ نفر در سفر رئیس جمهور به مردم در قالب شرکت‌های تعاونی واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر افتتاح طرح‌های مختلف صنعتی، معدنی و تولیدی را از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: با افتتاح مرکز تولید غذای آبزیان ظرفیت این بخش از ۱۲ هزار تن به ۲۴ هزار تن افزایش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha