۵ پروژه ورزشی استان کرمانشاه آماده افتتاح در دهه فجر شد

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از افتتاح پنج پروژه ورزشی در شهرستان‌های استان با هزینه بیش از ۱۶ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

«منوچهر حاتمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل چهار زمین چمن مصنوعی استاندارد و مینی فوتبال و یک مورد سالن اختصاصی ووشو است که در شهرستان های هرسین و دالاهو احداث و در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: زمین چمن مصنوعی استاندارد «شهرستان هرسین» به مساحت هفت هزار متر مربع از محل اعتبارات ملی و ابلاغی وزارت ورزش و جوانان با هزینه هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و زمین چمن مصنوعی استاندارد «شهرستان دالاهو» به مساحت هفت هزار متر مربع و ۶ میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات استانی از جمله این طرح ها هستند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه یادآور شد: ۲ زمین چمن مینی فوتبال در روستای «تخت حسین سلطان» و «روستای سرچغا» از توابع شهرستان دالاهو نیز در مجموع به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و سه میلیارد تومان اعتبار استانی از دیگر طرح های احداثی قابل افتتاح ورزش استان کرمانشاه در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

حاتمی اضافه کرد: یک باب «سالن اختصاصی ووشو در شهرستان هرسین» نیز که با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است نیز در این ایام مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پیش بینی بیش از هزار برنامه فرهنگی، ورزشی و آموزشی در ایام دهه مبارک فجر در حوزه ورزش و جوانان استان گفت: این برنامه ها بر مبنای مشارکت و نشاط اجتماعی و عمومی برنامه ریزی و اجرا خواهند شد.

وی همایش پیاده روی و ورزشی در شهرستان ها و محلات حاشیه ای شهر کرمانشاه، برگزاری رویداد کشوری آموزش دیجیتال در هتل پارسیان، تجدید میثاق با شهدای والامقام، افتتاح پروژه های ورزشی، دیدار و تجلیل از قهرمانان، پیشکسوتان ورزش و مدال آوران، برگزاری مسابقات بومی و محلی و مسابقات ورزشی ویژه اقشار مختلف و ده ها برنامه متنوع دیگر را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این دهه ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارای سرانه ورزشی کمتر از یک متر است.

این استان هم اینک دارای یک میلیون و ۸۴۶ هزار متر مربع فضای ورزشی است که از این میزان یک میلیون و ۶۳۰ متر مربع فضای ورزشی روباز و مابقی فضای ورزشی سرپوشیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha