۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85013990
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای فناور خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای فناور استان در سالجاری از محل تسهیلات معاونت علمی فناوری ریس جمهور پرداخت شد.

محمدرضا قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تعداد واحدهای فناور در استان ۱۳۲ مورد است و ۶۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان استان نیز در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(آی تی)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

قربانی با اشاره به افزایش تعداد واحدهای فناور استان، گفت: در حالی که تعداد واحدهای فناور خراسان شمالی در سال گذشته ۱۲۷ مورد بود امسال این رقم به ۱۳۲ مورد رسید.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: همچنین تعداد شرکت های صنایع خلاق نیز از ۲۱ مورد به ۲۷ مورد افزایش یافت.

وی با اشاره به برگزاری رویداد تانا(توانمندسازی اکوسیستم)در آبان ماه سالجاری در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: مهمترین نتیجه رویدادهای علمی همچون «تانا» در حوزه سلامت به همرسانی عرضه و تقاضا در حوزه دانش بنیان ها است زیرا که بسیاری از شرکت های دانش بنیان اطلاعی از نیازها ندارند و این رویدادها نقش ویژه ای در معرفی ایده های دانش بنیان به سرمایه گذاران دارد.

قربانی افزود: با وجود اینکه پارک و علم فناوری تسهیلگر در حوزه تامین منابع مالی و تامین فضا برای شرکت های دانش بنیان است اما برگزاری این رویدادها تاثیری به مراتب بیشتر در تبدیل ایده های خلاق به ثروت دارد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان پارک ها مجاز هستند تا املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان واگذار کنند

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و بیش از ۳۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.

۱۳۲ شرکت و واحد فناور، ۳۲شرکت دانش بنیان و ۲۷ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha