هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های دهه‌فجر شهرستان رشت هزینه شد

رشت – ایرنا – فرماندار شهرستان رشت با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه‌فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ۲۵۲ پروژه عمرانی و طرح‌های اشتغالزایی با حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح در دهه‌فجر امسال در شهرستان رشت به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا امام پناهی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رشت اظهار کرد: ۸۱ پروژه با ۹۱ میلیارد تومان در حوزه برق رسانی، ۹۰ پروژه با ۳۰۵ میلیارد تومان در بخش عمران شهری و روستایی، ۱۲ طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغالزایی بخش خصوصی با هزار و ۳۶ میلیارد تومان ، ۲ طرح با ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر امسال است.

وی با بیان اینکه یک پروژه در حوزه ورزشی با ۱۶ میلیارد تومان و ۵۴ پروژه در فصل حمایتی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در بخش کشاورزی از دیگر طرح های آماده افتتاح است، اظهار کرد: با راه اندازی پروژه های دهه فجر امسال برای هزار و ۹۳ نفر شغل موقت و دائم ایجاد شده‌است.

امام‌پناهی با اشاره به بهره برداری ۲۵۲ پروژه‌ در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان رشت عنوان کرد: افتتاح این پروژه ها نشان می‌دهد که به رغم تمام فشارهایی که در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی ایجاد شده و می‌شود، برای توسعه کشور گام‌های موثر و ارزشمندی برداشته شده است.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با تشریح اقدامات مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۰ طرح با بیش از ۴۲۱ میلیارد تومان و تعهد اشتغال ۵۰۶ نفر تامین مالی و پرداخت آن انجام شده‌ است.

وی اظهار کرد: ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار هم از محل تبصره ۱۶ در قالب کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و حدود هشت میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان رشت پرداخت شد ضمن اینکه از هفت هزار و ۸۱۰ تعهد اشتغال در سال جاری، تاکنون هفت هزار و ۳۱۸ شغل تحقق یافت.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به سفر بهمن ماه سال قبل رئیس‌جمهور به گیلان اضافه کرد: دراین سفر در حوزه شهرستان رشت مصوبات خوبی در موضوع فاضلاب و پسماند داشتیم و اقدمات خوبی هم در این راستا در حال انجام است.

وی مشکل دفن زباله در منطقه سراوان رشت را معضلی ۴۰ ساله عنوان کرد و با اشاره به بازدید وزیر کشور از محل دفن زباله در سفر رئیس‌جمهور به گیلان اظهار کرد: وزیر کشور هفتگی موضوع را از طریق استاندار پی‌گیری می‌کند، در همان ابتدا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت و افزایش ظرفیت کودآلی تخصیص یافت از این‌رو حل پسماند اراده دولت بود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به وضعیت دردناک رودخانه‌های زرجوب و گوهررود خاطر نشان کرد: وضعیت این رودخانه‌ها، آلودگی رودخانه‌های پایین دست و تالاب بین المللی بندرانزلی موجب شده که طی قراردادی از محل منابع حاصل از تهاتر نفت برای رفع آلودگی و مشکلات این رودخانه‌ها تلاش شود.

امام پناهی با ارائه گزارشی از ساخت واحدهای مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در شهرستان رشت اضافه کرد: همه مدیران باید زبان گویای مردم باشند و اقدامات و کارهای بزرگ انجام شده را برای آنان بیان و اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای مانع ایجاد کردن در مسیر حرکت دولت خاطر نشان کرد: دولت سیزد هم برگرفته از متن مردم است، مردمی بودن، انقلابی، ولایی و کار جهادی و میدانی از ویژگی های دولت مردمی آیت الله رئیسی است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه در دولت مردمی، مردم نباید به دنبال مدیران باشند، اظهار کرد: مدیر باید با کار جهادی در صحنه، مسائل را بررسی و مشکلات را مرتفع کند از این رو ضروری است تا مدیران شهرستان به این موارد توجه جدی داشته باشند.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ایام الله دهه‌فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha