۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85014170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ کشتارگاه دام و طیور در زنجان بعد از انقلاب راه اندازی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشتارگاه‌های سنتی کاملا تعطیل و یک کشتارگاه صنعتی دام و پنج کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان راه اندازی شد.

حمدباقر حاج‌کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از راه‌اندازی کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، دام‌ها در شرایط نابسامانی، ذبح شده و گوشت آنها به فروش می رسید که این شیوه هم سلامت مردم را به خطر می‌انداخت و هم موجب آلودگی فضای شهری می‌شد.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های صنعتی با هدف ارائه گوشت بهداشتی، راه‌اندازی شد، گفت: تمام مراحل کشتار دام و طیور با نظارت ناظران بهداشتی و شرعی انجام شده و تمام این کشتارگاه‌ها دارای دامپزشک، تکنسین دامپزشکی و ناظرین شرعی است که تحت نظارت این اداره کل فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: از دیگر دستاوردهای مهم این اداره کل پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تشدید کنترل و پیشگیری از بروز انواع بیماری‌های مشترک قابل انتقال از دام به انسان از جمله بروسلوز، سل، هاری، شاربن (سیاه زخم) و مشمشه است.

وی با اشاره به اهمیت نقش دامپزشکی در امنیت غذایی کشور، افزود: این رشته، نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی، بخشی از سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

وی نقش دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه را امری انکارناپذیر عنوان کرد و گفت:نظارت دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی مواد پروتئینی، شیلات و صنعت دام و طیور، کاهش سطح اشغال تخت‌های بیمارستانی را در پی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha