۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85014343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۱ طرح ایام‌الله دهه فجر در آستارا افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: ۸۱ طرح و پروژه با ارزش ۸۲۲ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال در حوزه‌های گوناگون همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز دوشنبه در نشستی خبری تشریح کرد: طرح‌ها و پروژه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال از نظر اعتباری ۳۷ درصد و از نظر تعداد ۱۳.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد و برای ۲۱۹ نفر با افتتاح پروژه‌های مورد نظر اشتغال‌زایی خواهد شد که شامل ۶۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵۹ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم است.

وی افزود: افتتاح طرح‌های اشتغالزایی بهزیستی، افتتاح همزمان ۳۰ طرح اشتغال‌زا و اهدای جهیزیه به ۱۵ نوعروس توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

فرماندار آستارا با اشاره به تکمیل دیوار حفاظتی مرزی به منظور حفظ بستر و کناره رودخانه مرزی پس از ۱۷ سال در دولت سیزدهم بیان کرد: افتتاح ۱۰۰ واحد پروژه مسکن مهر، بهره‌برداری از سیلوی ۱۳ تنی سیبلی و جایگاه سوخت اشجع آستارا از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

به گفته وی، افتتاح ۶ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۱ است که ۲۵ هزار نفر را در نقاط مختلف شهرستان آستارا زیر پوشش استفاده از خدمات نسل پنج اینترنت قرار خواهد داد.

رضایی‌پور همچنین بهره‌برداری همزمان ۶ پروژه آب و فاضلاب، افتتاح پروژه زیرسازی و آسفالت روستای ویرمونی، بهره‌برداری از پروژه بهسازی مسکن روستایی، افتتاح همزمان ۹ پروژه عمرانی بخش مرکزی، بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی دبیرستان توحید و معاینه رایگان در نقاط محروم را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کلنگ‌زنی ساخت مسکن محرومین و افتتاح همزمان پنج واحد مسکن مددجویی، رونمایی از چهار پروژه عمرانی شهرداری آستارا، افتتاح پانسیون شبکه بهداشت و درمان شهرستان در کنار جشن انقلاب و نور افشانی همزمان با شب ۲۲ بهمن نیز از جمله برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب در شهرستان آستارا است.

فرماندار آستارا اظهار کرد: برپایی میز خدمت، برگزاری جشن انقلاب، برگزاری مسابقه‌های ورزشی در قالب جام فجر، برگزاری یادواره شهدا، رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح، غبار روبی و گلباران مزار شهدا، اجرای مسابقه‌های نقاشی، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان انقلابی از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: دشمن در حال ایجاد ناامیدی در جامعه است و مسئولان و رسانه‌ها در این شرایط وظیفه دارند که ضمن ارایه اقدام‌ها و توفیق‌های دولت کار و کرامت، مسیر آینده روشن پیش‌روی نظام و جامعه را برای مردم و به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور پس از ۱۵ سال تبعید و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بین ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با عنوان دهه فجر نام‌گذاری شده است و این مناسبت امسال با شعار "ایـران اسـتـوار، ۴۴ سـال افـتـخـار" در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان آستارا گرامی داشته می‌شود.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha