کولاک برف گردنه چری در مسیر ارتباطی کوهرنگ به خوزستان را مسدود کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: کولاک شدید برف و کاهش دید گردنه چری در مسیر ارتباطی شهرستان کوهرنگ به استان خوزستان را مسدود کرد.

روح‌الله غلامی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در حال حاضر برف در بسیاری از محورهای ارتباطی استان در حال بارش است اما حضور به موقع راهداران و عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی، تردد در محورها را روان و بدون اختلال کرده است با این وجود توصیه می‌شود رانندگان خودروهای خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

وی ادامه داد: با این وجود کولاک برف در گردنه‌های شهرستان کوهرنگ شدید است به طوری که گردنه چری را مسدود کرد و تا اطلاع بعدی این محور مناسب تردد نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پیش از آغاز بارش‌ها ۴۵۰ راهدار در محورهای ارتباطی استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و با ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین تا پایان زمان بارش‌ مشغول خدمات‌رسانی هستند.

غلامی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ، البسه گرم و ذخیره سوخت کافی در حین سفر به مناطق برف‌گیر و سخت‌گذر استان، یادآور شد: رانندگانی که قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha