بیش از هفت میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان اردبیل ثبت شد

اردبیل - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از هفت میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در ۱۰ ماه امسال در جاده‌های این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید نسیمی روز سه‌شنبه در بازدید از سامانه‌های هوشمند جاده‌ اردبیل - مشگین‌شهر افزود: این تعداد تخلف توسط ۶۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت نصب شده در جاده‌های استان ثبت شده است.

وی با اشاره به تردد بیش از ۱۲۰ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های ارتباطی استان در ۱۰ ماه سال جاری، تصریح کرد: سرعت غیرمجاز از بیشترین تخلفات رانندگان در استان اردبیل است، به طوری که از کل ترددها در راه‌های ارتباطی استان ۶ درصد آنها مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شده‌اند.

وی اظهار کرد: درصد تخلفات سرعت غیر مجاز نسبت به تردد محور در این مدت به ترتیب در جاده مشگین‌شهر – کنگرلو ۴۱ درصد، جاده گرمی - بیله سوار ۳۷ درصد و جاده بران - قره آغاج در محور پارس‌آباد ۳۷ درصد ثبت شده است.

او میانگین سرعت متوسط در جاده‌های استان اردبیل را ۷۲ کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و گفت: میانگین سرعت در جاده‌های پر تخلف ۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده است که امیدواریم با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تردد با سرعت مطمئنه حادثه ناگواری در راه‌های ارتباطی استان اتفاق نیافتد.

نسیمی با اشاره به ثبت ۸۸۲ هزار و ۳۸۳ تردد سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در این مدت بیان کرد: بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز هم در این مدت به ترتیب در جاده اردبیل - آستارا، جاده اردبیل - سرچم و جاده اسالم - خلخال و بالعکس ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در ۱۰ ماه امسال ۲۳ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۸۱۸ تخلف عدم رعایت فاصله طولی توسط رانندگان خودرو در جاده‌های استان اردبیل ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی در این مدت به ترتیب در جاده اردبیل - آستارا و جاده نیر - اردبیل و بالعکس ثبت شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۸۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان، گفت: هم‌اکنون ۷۴ سامانه تردد شمار برخط، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۶۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۲ سامانه توزین حین حرکت (WIM) و سه تابلوی پیام متغییر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.

او شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت ذکر کرد و افزود: جاده‌های استان به این سیستم مجهز هستند.

نسیمی با بیان اینکه هر ماه به طور میانگین به بیش از ۴۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های ارتباطی استان اردبیل به علت تخلف سرعت غیرمجاز، متوسط و لحظه‌ای اعمال قانون می‌شود، اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال در مجموع به بیش از ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در این استان اعمال قانون شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: جهت ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات ، گشت‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری بطور مستمر و شبانه‌روزی در راه‌های ارتباطی استان حضوری فعال دارند.

وی اضافه کرد: وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وی از رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت‌ غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

او از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha