پیشرفت فیزیکی آبرسانی به نمین و عنبران به ۸۰ درصد رسید

اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین گفت: طرح آبرسانی به شهرهای عنبران و نمین در آغاز به کار دولت سیزدهم ۳۲ درصد پیشرفت داشت که این رقم اکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

طیب امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آبرسانی به نمین و عنبران با دورنمای تامین آب شرب این شهرها و ۲۲ روستا تعریف و تا استقرار دولت سیزدهم برای عملیات اجرایی آن ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده بود.

وی افزود: با تامین و هزینه کرد یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای این طرح آبرسانی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند احداث و اجرای آن حاصل می‌شود و بی شک بعد از تکمیل و بهره‌برداری از آن، بخش مهمی از مشکلات آب مرتفع خواهد شد.

فرماندار نمین درباره فاضلاب این شهر نیز گفت: این طرح ۳۵ میلیارد ریال اعتبار داشته و هفت کیلومتر از شبکه‌گذاری آن انجام شده است و امسال با توجه به تعریف ردیف اعتبار برای این طرح، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن ابلاغ شده و یک کارخانه نیز برای استفاده از پساب فاضلاب نمین اعلام آمادگی کرده است.

امینی همچنین از آماده افتتاح بودن ۴۳ طرح عمرانی و اقتصادی با ۱۴ میلیون و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری در این شهرستان به میمنت دهه فجر خبرداد و گفت: این حجم سرمایه‌گذاری عمرانی و اقتصادی طی ۱۰ سال گذشته در نمین بی‌سابقه است و با افتتاح این طرح‌ها برای ۸۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

شهرستان نمین در شرق اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha