۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85015037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار میراث فرهنگی منقول ثبت شده در زنجان به ۴۴ اثر رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: پیش ‌از این ۳۹ اثر در حوزه میراث‌ فرهنگی منقول از این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود که با ثبت پنج مورد دیگر، مجموع میراث‌فرهنگی منقول ثبت شده به ۴۴ اثر رسید.

سید سعید صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج اثر منقول این استان در شورای ملی ثبت آثار منقول کشور، در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گفته وی، یک پوستین، کفش، چوب آتش زن، کیسه نمک متعلق به دوره هخامنشی و بالاپوش دوره ساسانی این آثار ثبت شده ملی هستند.

این مسوول ادامه داد: با ثبت آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی، صنایع‌دستی، میراث معنوی و استان زنجان و معرفی هر چه‌ بهتر آن، گام‌های ارزنده‌ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند برداشته می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون در استان زنجان بیش از ۲ هزار اثر تاریخی شناسایی شده که نزدیک به نیمی از آن با ساز و کارهای لازم در فهرست ملی و جهانی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطر نشان کرد: بصورت دقیق تر ۹۱۴ اثر در استان به ثبت رسیده است که چهار کلاس آثار طبیعی، منقول، غیرمنقول و میراث ناملموس را شامل می شود که نقل‌ها، داستان‌ها، آیین‌ها، بازی‌ها، غذاها و هر آنچه که مربوط به زندگی گذشته است را در بر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha