۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85015074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ تن ماهی سالمون از خداآفرین صادر شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85015074
۶۰ تن ماهی سالمون از خداآفرین صادر شد

تبریز- ایرنا - مدیر کشاورزی منطقه آزاد ارس از صادرات ۶۰ تن ماهی سالمون تولیدی واحد آبزی‌پروری در محدوده خداآفرین به اروپا خبر داد.‌

محمد مهدیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه فاز نخست شرکت «نگین سبز آب‌بر» با ظرفیت تولید ۱۵۰ تن بهره برداری شده است، گفت: در راستای راهبرد صادرات‌محور سازمان منطقه آزاد ارس، بزرگ‌ترین واحد شیلاتی کشور با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تن در خداافرین در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار هکتار از زمین‌های محدوده قلی‌بیگلو در ناحیه منفصل منطقه آزاد ارس در شهرستان خداآفرین به بخش خصوصی برای ایجاد کشت و صنعت و سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال‌زا واگذار شده است که حدود ۱۲ هزار هکتار قابلیت بهره‌برداری در حوزه زراعی، باغی، دامی، آبزی‌پروری و ایجاد صنایع تبدیلی را دارد و تاکنون یکهزار و ۸۰۰ هکتار از آن به بهره‌برداری رسیده است.

مهدیزاده اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی در منطقه آزاد تولید و ۲۸ هزار تن محصول گلخانه ای صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت بزرگترین گلخانه کشور در ارس افزود: در این منطقه آزاد ۲۲۵ هکتار گلخانه بهره برداری شده و ۲۸۰ هکتار در محله ساخت است.

شهرستان مرزی خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و در مجاورت رودخانه مرزی ارس، ناحیه منفصل سازمان منطقه آزاد ارس قرار دارد.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور در استان آذربایجان شرقی و هم‌مرز با کشورهای جمهوری آذربایجان، نخجوان و ارمنستان، بخش‌هایی از شهرستان‌های جلفا، کلیبر و خداافرین را شامل می‌شود.

این منطقه دارای یک زون متصل در شهرستان جلفا و زون های منفصل در خداافرین، گمرک نوردوز و شهرستان کلیبر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha