۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85015105
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دهه فجر موعد افتتاح ۲۰ طرح هادی روستایی در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: ۲۰ طرح هادی روستایی همزمان با دهه مبارک فجر در این استان افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.

حبیب الله‌ محبی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در شهرستان ابدانان، ایلام، ایوان، بدره، چرداول، مهران، هلیلان و چوار انجام شده است.

وی افزود: در طول یکسال گذشته طرح هادی روستایی در ۲۴۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان در دست اقدام قرار گرفته که از این تعداد تاکنون ۱۹۰ روستا اجرا و ۵۱ روستای دیگر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام تاکید کرد: طرح هادی روستایی شامل جوی و جدول، کانیوو، کانال سنگی، دیوار حایل، پیاده روسازی، پل، شنریزی، بیس و آسفالت گرم و دایک خاکی حفاظتی و .. است.

محبی بیان داشت: همچنین در یک سال گذشته علاوه بر ابنیه فنی و ایمن سازی، در ۵۰ روستای استان عملیات آسفالت گرم به مساحتی بالغ بر ۴۰۰ هزار متر مربع به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تهیه و بازنگری طرح هادی در ۹۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در دست اقدام قرار گرفته که از این تعداد تاکنون ۶۰ روستا انجام و ۳۶ روستای دیگر در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام اظهار داشت: تهیه طرح روستاهای گردشگری ۴ روستا برای اولین بار با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در دست اقدام قرار گرفته و در مراحل نهایی تصویب می باشد.

صدور ۱۵۵۰ سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام

وی افزود: از دهه فجر سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۵۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در استان صادر که از این تعداد ۱۲۰۰ جلد سند روستایی و ۳۵۰ جلد نیز شهری است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت ۵۸ هکتار از اراضی روستایی ایلام تملک گردیده است. تعداد ۳۰۰ قطعه زمین نیز به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

محبی عنوان کرد: ۱۴ هزار فقره خدمات فنی به متقاضیان روستایی شامل صدور پروانه، گذربندی، استعلام و غیره در این بازده زمانی ارائه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha