افتخار به هویت ملی و دینی در دانش‌آموزان بیشتر ایجاد شود

رشت - ایرنا - مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان گفت: باید تلاش کنیم تا نسل آینده و دانش‌آموزان به هویت ملی و دینی خود افتخار کنند.

به گزارش ایرنا، حامد حبیب‌زاده روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در رشت اظهار کرد: افتخار به هویت دینی و ملی باعث پیشرفت در حوزه‌های مختلف به خصوص در علم می‌شود.

وی افزود: در ایام اغتشاشات شاهد بودیم که اولین اخبار از سوی رسانه‌های معاند پخش می‌شد و ما در این بخش قدرتمند عمل نکردیم و در حوزه رسانه و خبررسانی دشمنان از ما قویتر عمل می کنند و کودکان و نوجوانان ما تحت تاثیر قرار می دهند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر دشمنان با تولید بازی در فضای مجازی، هیجان کاذبی را در قشر دانش‌آموزان ایجاد کردند و این هیجانات در اغتشاشات اخیر نمودی جدی داشت و ما باید در مقابله با این حربه دشمنان برای نسل نو از جمله نوجوانانمان بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا ما در استان ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس برای دانش‌آموزان برپا کردیم و طی آنها اهداف دشمنان را در مقوله‌های مختلف با اهداف و نگرش ملت ما تفاوت زیادی دارد به عنوان مثال زمانی که به طور کامل در خصوص آزادی به دانش آموزان توضیح داده شد، همگی از مقوله آزادی که توسط رسانه‌های معاند گفته می‌شد را قبول نداشتند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان اضافه کرد: نظام آموزش و پرورش باید شرایطی را مهیا کند تا دانش‌آموزان را به تفکر وادارد چون این اغتشاشات یک تجربه جدی برای نسل نوجوان ما بود که البته معلمان دغدغه‌مند، بسیجیان و رسانه ها برای اینکه دانش‌آموزان تفکر کنند و در دام اخبار کذب دشمنان قرار نگیرند، تلاش خوبی انجام دادند.

تولید ۸۰۰ دقیقه برنامه توسط دانش‌آموزان گیلانی

حبیب‌زاده به برگزاری دومین رویداد سرمشق اشاره و خاطرنشان کرد: در اولین رویداد سرمشق که سال گذشته برگزار شد، دانش‌آموزان گیلانی ۴۰۰ دقیقه برنامه ترکیبی تولید کردند که ۷۰۰ هزار بار این تولیدات مشاهده شد و ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز نیز به صورت زنده این برنامه‌ها را تماشا کردند که استعدادهای ویژه‌ای نیز در بخش‌های مختلف کشف شد.

وی گفت: امسال نیز تاکنون ۸۰۰ دقیقه برنامه در دومین رویداد سرمشق تولید شده که این از چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه به صورت زنده از برنامه شاد پخش خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان از این روید افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وی، یکی از اهداف رویداد سرمشق را تولید ذائقه جدید رسانه‌ای برای نسل جدید عنوان و اظهار کرد: در رویداد سرمشق تلاش کردیم دانش‌آموزان در حوزه تولید محتوا و رسانه تاثیرگذار باشند چون زمانی می‌توانیم در جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم موفق باشیم که تولید محتوا و بارگذاری ما بیشتر از دانلود باشد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان به رویداد "رسم سردار" نیز اشاره کرد و افزود: در این رویداد نیز که مربوط به خصوصیات اخلاقی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است در بخشهای مختلفی همچون احترام به پدر و مادر و نیز احترام و کمک به مردم توسط دانش‌آموزان تولید محتوا می‌شود که سال گذشته پنج هزار اثر و امسال نیز ۱۰ هزار اثر دریافت کردیم.

وی با اشاره به برپایی اردوهای راهیان پیشرفت هم بیان کرد: قرار است از دهه فجر امسال دانش‌آموزان مقطع متوسطه از واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی بازدید کنند تا با چرخه و فرآیند تولید بیشتر آشنا شوند.

حبیب‌زاده ادامه داد: این امر باعث می‌شود که دانش‌آموزان با زحمات فعالان اقتصادی و فرآیند تولید آشنا شده تا علاوه بر افزایش حس افتخار، برای مصرف تولیدات داخلی نیز مشتاق شوند که به طور حتم این امر تاثیر مثبتی بر تلاش بیشتر دانش‌آموزان برای فراگیری علم، دانش و تخصص خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha